به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجتالاسلام حامد آرمند روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی و هماهنگی برنامههای عید غدیر، سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد در دفتر امام جمعه قصرشیرین، عید ولایت و امامت را بزرگترین عید اسلامی توصیف کرد و گفت: غدیر محور ولایت و استمرار مسیر هدایت در جامعه اسلامی است و باید با برنامههای مردمی، فرهنگی و تبیینی به بهترین شکل گرامی داشته شود.
وی افزود: فضیلت و جایگاه عید غدیر در معارف اسلامی بسیار برجسته است و ترویج فرهنگ اطعام، کمک به نیازمندان و مشارکت مردم در برنامههای این عید بزرگ میتواند در تقویت روحیه همدلی و انسجام اجتماعی نقشآفرین باشد.
امام جمعه قصرشیرین با اشاره به تقارن عید غدیر با سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، اظهار کرد: امام راحل با اتکا به ایمان الهی و همراهی مردم، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و نظامی را بنیان نهاد که با وجود همه توطئهها و دشمنیها همچنان مقتدرانه به مسیر خود ادامه میدهد، اگر امروز در سایه نظام جمهوری اسلامی از عزت، استقلال و امنیت برخورداریم، حاصل مجاهدتهای امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی است و نسل جوان باید بیش از پیش با اندیشهها و آرمانهای بنیانگذار کبیر انقلاب آشنا شود.
وی همچنین قیام ۱۵ خرداد را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: این قیام بیانگر پیوند عمیق مردم با نهضت امام خمینی(ره) بود و نقش مهمی در شکلگیری و پیروزی انقلاب اسلامی داشت.
امام جمعه قصرشیرین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی موارد آسیبهای اجتماعی از جمله نزاع، اختلافات خانوادگی و طلاق، اظهار کرد: عوامل مختلف اقتصادی، معیشتی و خانوادگی در بروز مشکلات اجتماعی از جمله طلاق نقش دارند اما تقویت باورها و اعتقادات دینی میتواند در کاهش این آسیبها و تحکیم بنیان خانواده مؤثر باشد.
وی با تأکید بر اهمیت بهرهگیری از ظرفیت مراکز مشاوره افزود: دستگاههایی همچون بهزیستی و دادگستری در این حوزه فعالیتهای ارزشمندی انجام میدهند و توسعه خدمات مشاورهای و مراکز مشاوره میتواند به کاهش اختلافات خانوادگی و ارتقای سلامت اجتماعی کمک کند.
حجتالاسلام آرمند همچنین بومیگزینی را از مطالبات مهم شهرستان عنوان کرد و گفت: شرکتها، هلدینگها و مجموعههای اقتصادی فعال در منطقه باید از ظرفیت جوانان متخصص و توانمند بومی استفاده کنند تا زمینه اشتغال پایدار و توسعه متوازن شهرستان فراهم شود.
وی خواستار مشارکت گسترده دستگاههای اجرایی، نهادهای فرهنگی، هیاتهای مذهبی و اقشار مختلف مردم در برگزاری باشکوه برنامههای عید غدیر، سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد شد.
اقتدار ایران در دفاع از منافع ملی مایه غرور ملت است
فرماندار قصرشیرین نیز با اشاره به تحولات اخیر منطقه و جنگ تحمیلی سوم، اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حقوق و منافع ملی را مایه غرور ملت دانست و گفت: ایران در برابر هرگونه تجاوز و نقض تعهدات با قدرت ایستاده و در عین پایبندی به مسیر دیپلماسی و مذاکره، از حقوق و منافع ملت ایران قاطعانه دفاع میکند.
محمد شفیعی افزود: این رویکرد مقتدرانه موجب عزت، اقتدار و غرور ملی شده و نشان میدهد جمهوری اسلامی در دفاع از منافع کشور از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.
فرماندار قصرشیرین در ادامه با اشاره به تقارن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با عید سعید غدیر خم، گفت: همه ما مدیون مجاهدتها و رهبری امام راحل هستیم و اگر امروز در سایه نظام جمهوری اسلامی از امنیت، استقلال و آرامش برخورداریم، حاصل تلاشها و فداکاریهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است.
وی افزود: امسال سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با عید بزرگ غدیر همزمان شده و لازم است برنامههای این ایام با حفظ شأن هر ۲مناسبت و با محوریت ترویج فرهنگ ولایت برگزار شود.
شفیعی بر برگزاری اجتماع مردمی در شب عید غدیر تأکید کرد و گفت: این مراسم باید با مشارکت گسترده مردم و با هدف تبیین جایگاه ولایت و گسترش نشاط اجتماعی برگزار شود.
وی همچنین خواستار برگزاری برنامههای متناسب با سالگرد ارتحال امام راحل در چهاردهم خرداد شد و افزود: محافل قرآنی، مراسم بزرگداشت و برنامههای فرهنگی باید در راستای پاسداشت اندیشهها و آرمانهای امام خمینی(ره) اجرا شود.
فرماندار قصرشیرین از برنامهریزی برای برپایی موکبهای مردمی در نقاط مختلف شهر همزمان با عید غدیر خبر داد و گفت: هیاتهای مذهبی و مجموعههای مختلف شهرستان باید برای برگزاری هرچه باشکوهتر این برنامهها همکاری و مشارکت داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی آسیبهای اجتماعی از جمله پدیده طلاق، اظهار کرد: عوامل اقتصادی، معیشتی و خانوادگی در بروز این آسیبها مؤثر است اما تقویت باورهای دینی و اعتقادی میتواند نقش مهمی در کاهش آسیبهای اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده ایفا کند.
شفیعی با قدردانی از اقدامات دستگاههایی همچون دادگستری و بهزیستی در حوزه مشاوره خانواده، بر ضرورت تقویت فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی تأکید کرد.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه افزون بر ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد.













