گفت‌وگوی وزرای خارجه قطر و سوئیس درباره کاهش تنش‌ها در منطقه

ایرنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 16:18
تهران- ایرنا- وزرای خارجه قطر و سوئیس درباره حمایت از تلاش‌های میانجی‌گرانه برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفت‌وگو کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری قطر (قنا)، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر از «ایگنازیو کاسیس» همتای سوئیسی خود تماس تلفنی دریافت کرد.

دو طرف در این تماس تلفنی به بررسی روابط دوجانبه، راهکارهای تقویت این روابط و تلاش‌های میانجی‌گرانه پاکستان بین آمریکا و جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

آن‌ها همچنین هماهنگی تلاش‌ها برای حمایت از میانجی‌گری جهت کاهش تنش‌ها و کمک به تقویت امنیت و ثبات در منطقه را بررسی کردند.

وزیر امور خارجه قطر بر ضرورت تعامل مثبت همه طرف‌ها با تلاش‌های میانجی‌گرانه جاری به منظور فراهم کردن زمینه حل‌وفصل ریشه‌های بحران به روش‌های مسالمت‌آمیز و گفت‌وگو و نیز دستیابی به توافق پایدار برای ممانعت از آغاز مجدد تنش‌ها تأکید کرد.

در همین ارتباط «سیدعباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران در واکنش به تداوم تجاوزات تنش‌آفرین رژیم صهیونیستی در منطقه و نقض آتش‌بس در لبنان در شبکه ایکس نوشت: آتش‌بس میان ایران و ایالات متحده، بدون هیچ ابهامی، آتش‌بسی در تمامی جبهه‌ها، از جمله لبنان، محسوب می‌شود. نقض این آتش‌بس در هر یک از جبهه‌ها، به منزله نقض آن در تمامی جبهه‌ها است. ایالات متحده و اسرائیل مسئول پیامدهای هرگونه نقض این آتش‌بس خواهند بود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.