حسین توکلی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خط انتقال فاضلاب شهر سربیشه بهطور کامل به پایان رسیده و شبکه جمعآوری و تصفیه خانه نیز با پیشرفت ۷۵ درصدی در حال تکمیل است که با اتمام آن، گامی مهم در ارتقای شاخصهای بهداشتی منطقه برداشته خواهد شد.
وی با بیان پیگیریهای صورت گرفته برای تامین منابع مالی این طرح اظهارکرد: مبلغ ۲۳۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیسجمهور به این پروژه اختصاص یافته است که در مراحل تزریق قرار دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی افزود: از این اعتبار مبلغ ۹۱ میلیارد تومان نیز در قانون بودجه سال ۱۴۰۵ برای ادامه و تکمیل عملیات این پروژه مصوب شده که پس از برگزاری کمیته برنامهریزی، نقدینگی آن جهت تسریع در روند اجرایی تزریق خواهد شد.
توکلی عنوان کرد: مطالعات طرح فاضلاب روستای سلم آباد سربیشه نیز از سالهای گذشته به پایان رسیده و این طرح در اولویت برنامههای آینده قرار دارد و بهمحض تامین اعتبار در سالهای پیش رو، عملیات اجرایی آن کلید خواهد خورد.
وی تصریح کرد: اولویت شرکت آب و فاضلاب استان، تکمیل پروژههای نیمهتمام و توسعه متوازن زیرساختها در مناطق روستایی است تا علاوه بر صیانت از منابع آب، سلامت عمومی نیز به شکل پایدار تامین شود.
توکلی با یادآوری دیگر طرحهای زیرساختی شهرستان سربیشه اظهار کرد: هماکنون ۲۲ پروژه مهم حوزه آب و فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۲۱۵ میلیارد تومان در شهرستان در حال اجراست.












