جنگ روبات‌های انسان‌نمای نظامی در اوکراین بالا گرفت

همشهری آنلاین دوشنبه 11 خرداد 1405 - 18:28
در حالی که جنگ اوکراین به تحریک خود غربی‌ها شروع شد و حمایت‌ آنها از اوکراین فراز و فرودهای زیادی داشت، جنگ این کشور به آزمایشگاهی برای فناوری‌های نوین نظامی از جمله ربات‌های انسان‌نما تبدیل شده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، ماه آوریل بود که زلنسکی اعلام کرد که دیگر شاید مناطق تحت کنترل روسیه با ربات‌ها و پهپادها بازپس گرفته شوند.

یک استارتاپ نظامی اوکراینی-بریتانیایی به نام «یوفورس» در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی هم ادعا کرده بود که روزی ربات‌ها در میدان نبرد اوکراین از سربازان انسانی بیشتر و حتی در آینده نبرد میان ربات‌ها رایج‌تر شود!

جنگ اوکراین حاصل وعده‌های توخالی غرب به زلنسکی برای پیوستن اوکراین به ناتو بود. در ادامه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها کج‌دار و مریز از اوکراین حمایت تسلیحاتی کردند و سرانجام ترامپ زلنسکی را در صحنه جهانی تحقیر و کمک‌ها را شدیدا کاهش داد؛ اما میدان جنگ اوکراین، به محل آزمایش تسلیحات جدید استارت‌آپ‌های آمریکایی و غربی تبدیل شده است.

استارت‌آپ آمریکایی (Foundation) هم نخستین ربات‌های انسان‌نمای نظامی خود را برای آزمایش به جبهه جنگ اوکراین می‌فرستد؛ این شرکت، پیش‌تر در 2024 هم دو نمونه اولیه ربات انسان‌نمای خود به نام «فانتوم» را به اوکراین فرستاده بود.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.