شورای حکام آژانس در رابطه با نیروگاه اتمی امارات نشست اضطراری تشکیل می‌دهد

ایرنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 19:04
تهران- ایرنا- به دنبال ادعای ماه گذشته امارات مبنی بر حمله به نیروگاه هسته‌ای براکه در این کشور، شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشست اضطراری در این مورد تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری ریانوستی به نقل از بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، امروز دوشنبه گزارش داد که شورای حکام به درخواست مصر، اردن، مراکش و عربستان در پی حمله ماه گذشته میلادی به نیروگاه هسته‌ای براکه در امارات، جلسه فوری و اضطراری برگزار خواهد کرد.

وزارت دفاع امارات متحده عربی روز ۲۷ خرداد ماه در بیانیه‌ای ادعا کرد که پدافند هوایی این کشور با سه پهپاد که از سمت مرزهای غربی وارد حریم هوایی این کشور شده بودند، مقابله کرد.

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود مدعی شد: ۲ مورد با موفقیت خنثی شدند، در حالی که سومی به یک ژنراتور برق در خارج از نیروگاه هسته‌ای براکه در منطقه الظفره برخورد کرد.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل، هفته گذشته با تشکیل جلسه‌ای در مورد این حمله پهپادی به خارج از محدوده داخلی نیروگاه هسته‌ای براکه، آن را محکوم کردند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.