3 هزار کلاس درس البرز شاداب‌سازی و بهسازی می‌شوند

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 11 خرداد 1405 - 20:21
مدیرکل نوسازی مدارس البرز از شاداب‌سازی و بهسازی 3 هزار کلاس درس البرز در طرح شهید عجمیان خبر داد.

حمید مسعودی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از کرج از آغاز اجرای طرح شهید عجمیان در این استان خبر داد و عنوان کرد: این طرح، طرحی بسیار خوب و مؤثر بوده که بر به‌کارگیری ظرفیت‌های مدارس، دانش‌آموزان، انجمن اولیا و مربیان، کادر مدارس و گروه‌های جهادی که پای کار هستند و در این زمینه به‌نحو بسیار مطلوبی از ما حمایت و کمک کرده‌اند، استوار است.

وی افزود: سال گذشته توانستیم شاداب‌سازی دو هزار کلاس درس را انجام دهیم، شامل رنگ‌آمیزی، نقاشی، آسفالت، ایزوگام، تعمیرات کلاس‌ها و رویه‌نشیمن برای میز و نیمکت‌های قدیمی. امسال هم هدف‌گذاری‌ ما سه هزار کلاس درس است که به امید خداوند متعال و با همکاری همه این عزیزان و خیرین، این موضوع را به سرانجام می‌رسانیم و ما هم در مجموعه‌های نوسازی مدارس و آموزش‌وپرورش کمک می‌کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز اذعان کرد: هدف‌گذاری ما برای انجام بخش عمده کار در این طرح تا پایان شهریورماه است اما طرح شهید عجمیان، طرحی پایدار است، یعنی ادامه دارد و هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود. ما این طرح را در طول سال نیز، به فراخور موضوعاتی که پیش می‌آید، اجرا کرده و خواهیم کرد تا هیچ مدرسه‌ای به دلیل فرسودگی یا نیازهای فوری از چرخه خدمت‌رسانی آموزشی خارج نشود.

مسعودی با اشاره به جنگ تحمیلی سوم و آسیب به مدارس استان البرز بر اثر حملات دشمن آمریکایی – صهیونی اظهار کرد: گروه‌های جهادی، همان‌طور که در طرح شهید عجمیان در سال‌های گذشته به ما کمک کرده بودند، در بازسازی مدارس آسیب‌دیده‌ نیز به‌عنوان بازوی توانمند آموزش‌وپرورش پای کار آمدند و تقریباً همه کار را برای ما انجام دادند. البته ما هم تا آنجا که می‌توانستیم به آن‌ها کمک کردیم.

وی تصریح کرد: ما عملاً مشکلی در زمینه بازگشایی مدارس‌ برای اول مهرماه نداریم که این را مدیون گروه‌های جهادی، اولیا، دانش‌آموزان و همه کسانی که در طرح شهید عجمیان هم به ما کمک می‌کنند هستیم. تقریباً یک یا دو هفته پس از آتش‌بس، دیگر مدرسه دارای مشکل نداشتیم و به‌غیر از یک مدرسه که شرایط خاصی داشت، بقیه را گروه‌های جهادی به‌صورت خودجوش بازسازی کردند و تعمیرات آن‌ها به پایان رسید.

فرزاد شعبانی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان البرز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از کرج مطرح کرد: قطعاً حضور گروه‌های جهادی باعث می‌شود که سرعت کار ما در حوزه خدمات‌رسانی، در بحث بهسازی و شاداب‌سازی و حتی بازسازی برخی از مدارس‌، بیشتر شود و امور با سرعت و انسجام بهتری پیش برود. نبود این گروه‌ها گاهی اوقات کار را کند می‌کرد و سرعت ما را کاهش می‌داد.

وی با اشاره به اینکه به این دلیل که ما باید حجم خدمات‌رسانی را افزایش دهیم و درعین‌حال به‌موقع و متناسب با نیاز مدارس خدمات را ارائه دهیم، اضافه کرد: از این رو، حضور گروه‌های جهادی موجب می‌شود که خدمات ما کیفی‌تر و دقیق‌تر ارائه و نقش مردم و مشارکت‌های مردمی برجسته‌تر شود و در نهایت، روند ارائه خدمات آموزشی و عمرانی نیز سریع‌تر و مؤثرتر پیش برود.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.