به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، این تفاهمنامه امروز دوشنبه با هدف توسعه زیرساختهای آبرسانی روستایی و ارتقای سطح خدماترسانی به ساکنان مناطق روستایی استان منعقد شد.
بر اساس مفاد این تفاهمنامه، اجرای طرح آبرسانی به ۱۲۰ روستا با اعتبار ۱۲۸ میلیارد تومان در سه فاز برنامهریزی شده است و در فاز نخست ۳۵ روستا در شهرستانهای همدان، فامنین، اسدآباد، نهاوند و تویسرکان تحت پوشش طرح قرار دارند.
همچنین در فاز دوم، عملیات آبرسانی به ۳۵ روستا در شهرستانهای بهار، رزن، درگزین، کبودراهنگ و ملایر اجرا میشود.
در فاز سوم نیز ۴۷ روستا در شهرستانهای همدان، فامنین، اسدآباد، نهاوند، تویسرکان، بهار، رزن، درگزین، کبودراهنگ و ملایر از مزایای این طرح بهرهمند میشوند.
بر اساس برنامهریزی انجام شده، عملیات اجرایی فاز اول این تفاهمنامه در مدت ۶ ماه انجام میشود و نقش مؤثری در تأمین آب شرب پایدار و ارتقای کیفیت زندگی روستاییان استان همدان دارد.
"اکبر ابراهیمی" خیّر آبرسان و مدیرعامل بنیاد نیکوکاری ابراهیمی در این نشست با تاکید بر اهمیت تامین آب شرب پایدار برای روستاهای محروم،ابراز امیدواری کرد: پس از اجرای کامل مفاد این تفاهمنامه، زمینه همکاریهای جدید برای آبرسانی به سایر روستاهای محروم و نیازمند استان نیز فراهم شود.
وی با ابراز رضایت نسبت به روند اجرای پروژههای قبلی، از شرکت آب و فاضلاب استان همدان قدردانی کرد.
استاندار همدان نیز ضمن قدردانی از اقدامات خیرخواهانه بنیاد نیکوکاری ابراهیمی در حوزه آبرسانی، حضور و فعالیتهای این مجموعه را مایه خیر و برکت برای استان دانست.
"حمید ملانوریشمسی" اظهار کرد: مشارکت خیران در اجرای پروژههای زیرساختی، بهویژه در مناطق روستایی، نقش مؤثری در تسریع روند توسعه و ارتقای کیفیت زندگی مردم دارد.
وی با اشاره به اقدامات انجامشده در حوزه آبرسانی روستایی استان، ابراز امیدواری کرد: همکاری و مشارکت خیران در این عرصه تداوم داشته باشد و پروژههای بیشتری در راستای تأمین آب شرب پایدار برای روستاهای استان اجرا شود.
استاندار همدان همچنین از تلاشها و اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان در اجرای طرحهای آبرسانی و توسعه خدمات در مناطق شهری و روستایی قدردانی کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان نیز یا قدردانی از همراهی این بنیاد در پروژههای آبرسانی روستایی، بیان کرد: پیشتر نیز ۸۰ روستا در استان همدان با مشارکت بنیاد خیریه ابراهیمی از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار بهرهمند شدهاند.













