رئیس مجلس لبنان: حزب‌الله به آتش‌بس جامع پایبند خواهد بود

ایرنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 21:25
تهران-ایرنا-یک منبع آگاه در ریاست پارلمان لبنان دوشنبه شب گفت نبیه بری رئیس پارلمان، از آمادگی حزب‌الله برای پایبندی به آتش‌بس جامع و متقابل خبرداد.

به گزارش ایرنا، یک منبع آگاه در ریاست مجلس لبنان به شبکه الجزیره گفت که بری آمادگی حزب الله را به اطلاع جوزف عون رئیس جمهوری لبنان و سفیر آمریکا در بیروت اطلاع داده است.

این مقام پارلمانی لبنان افزود که بری گفته که حزب‌الله مشروط به پایبندی اسرائیل، آمادگی خود برای التزام به آتش‌بس را اعلام کرده و وی تضمین داده که در صورت پایبندی اسرائیل، حزب‌الله نیز به آتش‌بس پایبند خواهد ماند.

این منبع افزود: پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس، تشدید حملات و تداوم تجاوزات بوده است.

وی تصریح کرد: ما به این باور رسیده‌ایم که اسرائیل خواهان آتش‌بس جامع نیست و آنچه به لبنان پیشنهاد می‌شود تنها یک آتش‌بس جزیی است.

با وجود برقراری آتش‌بس، رژیم صهیونیستی همواره به حملات خود به روستاها و شهرهای جنوب لبنان ادامه و در نقض مداوم آتش‌بس، خانه‌ها و غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد.

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد در تجاوزات رژیم صهیونیستی به این کشور از دوم مارس تاکنون (۱۱ اسفندماه گذشته) سه هزار و ۴۱۲ نفر شهید شدند.

منابع لبنانی می‌گویند حملات رژیم صهیونیستی و دستور تخلیه به ساکنان بسیاری از شهرک‌ها و روستاهای جنوب لبنان منجر به آواره شدن حدود ۱.۲ میلیون لبنانی شده است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.