محمد فراتی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: دومین مانور سراسری مدیریت هوشمند تلفات انرژی برق (مهتاب) با هدف توزیع عادلانه انرژی و حفظ پایداری شبکه در سراسر کشور اجرا شد که در این راستا، عملیات جمعآوری ۲۷۱ انشعاب غیرمجاز در روستای امالبنین از توابع شهرستان کارون به مرحله اجرا درآمد.
وی با بیان اینکه با توجه به فرارسیدن فصل گرما، تامین برق مطمئن و پایدار در دستور کار جدی شرکت توانیر و شرکتهای توزیع قرار گرفته است، افزود: طرح ملی «مهتاب» به عنوان یکی از برنامههای راهبردی، نقش موثری در کنترل بار شبکه و کاهش تلفات انرژی ایفا میکند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز در تشریح جزئیات این عملیات گفت: نیروهای عملیاتی این شرکت با حضور در روستای امالبنین، وضعیت ۲۱۶ واحد مسکونی را مورد پایش قرار دادند که در همین راستا از صبح امروز تاکنون، ۱۵۴ اشتراک برق به ساکنان واگذار و ۷۸ دستگاه کنتور نیز نصب شده است.
وی بیان کرد: طبق برنامهریزیهای صورتگرفته، در روزهای آتی تمامی ساکنان این روستا از انشعاب برق قانونی بهرهمند خواهند شد.
فراتی خاطرنشان کرد: این مانور با حضور گسترده بخشهای مدیریتی، نظارتی و عملیاتی بهصورت ضربتی انجام شد تا پایش دقیق انشعابات و مصارف برق صورت گیرد.
وی با اشاره به رویکرد جهادی این شرکت در تسهیل ارائه خدمات به روستاییان، گفت: بهمنظور تسریع در روند اداری، سیستم مشترکین بهصورت آنلاین در یکی از مدارس این روستا مستقر شد تا تشریفات اداری واگذاری انشعاب در محل و بدون نیاز به مراجعه به امور برق انجام شود.
به گزارش ایرنا، مدیریت توزیع نیروی برق شهرستان بهبهان نیز پیش از این از اجرای عملیات گسترده اصلاح و بهینهسازی شبکه برق روستایی با هدف ارتقای کیفیت خدماترسانی و افزایش پایداری شبکه در ۱۳ روستا خبر داده بود.
پیش از این، معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقهای خوزستان از احداث قطعه دوم خط ۱۳۲ کیلوولت دو مداره بهبهان اصلی ـ ولایت ـ بهبهان فرعی تا رینگ شاهد ـ ارجان با هدف تامین برق تابستان خبر داده بود.
به گفته احمدرضا بخشی، افزایش پایداری، ضریب اطمینان و تقویت شبکه برق در ناحیه ارجان و ایجاد ظرفیت جدید برای برقرسانی به مشترکان و متقاضیان خانگی، صنعتی و کشاورزی از اهداف اجرای این پروژه است.













