نهاد مدیریت آبراه خلیج‌فارس: ۳۰۰ کشتی غیر ایرانی درخواست مجوز کردند

صدا و سیما دوشنبه 11 خرداد 1405 - 23:01
حساب مجازی نهاد مدیریت آبراه خلیج‌فارس گزارش عملکرد این نهاد را منتشر کرد و از درخواست ۳۰۰ کشتی غیر ایرانی برای صدور مجوز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما و بر اساس این گزارش با شروع فعالیت نهاد ‎مدیریت آبراه خلیج فارس از اوایل اردیبهشت‌ماه، بالغ بر ۳۰۰ کشتی غیرایرانی اقدام به ارسال اطلاعات جهت دریافت مجوز عبور ایمن از ‎تنگه هرمز کرده‌‌اند که عمده آن‌ها از نوع نفتکش بوده‌اند.

کشتی‌های خروجی از و ورودی به ‎خلیج فارس به ترتیب ۷۷ و ۲۳ درصد از درخواست‌ها را تشکیل داده‌اند. 

مقصد عمده کشتی‌های خروجی کشورهای آسیایی به‌ویژه چین و هند و مقصد عمده کشتی‌های ورودی امارات متحده عربی بوده است.

نهاد مدیریت آبراه خلیج فارس اعلام کرده: مطابق سیاست‌های اعلامی جمهوری اسلامی ایران، این نهاد امکان صدور مجوز برای عبور کشتی‌های کشورهای متخاصم را نداشته و در شرایط محدودیت ناشی از جنگ، عبور کشتی‌های مرتبط با دولت‌های هم‌سو را در اولویت قرار می‌دهد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.