سفر وزیران آلمان و نروژ به لبنان به دلیل حملات رژیم صهیونیستی لغو شد

ایرنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 23:34
تهران- ایرنا- وزیران آلمان و نروژ که برای ابراز همبستگی با مردم لبنان عازم بیروت بودند، به دلیل خطر حملات اسرائیل مجبور به بازگشت و لغو سفر خود شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ریم آلابالی رادووان وزیر توسعه آلمان و همتای نروژی وی آسموند آوکروست بنا به دلایل «نظامی» و «وخامت سریع اوضاع» سفر خود را لغو کردند.

یک سخنگوی وزیر توسعه آلمان و یک سخنگوی دولت نروژ در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه لغو سفر وزیران دو کشور به لبنان را تایید کردند.

این دو مقام که با یک هواپیمای ارتش آلمان عازم بیروت بودند، در نهایت در قبرس فرود آمدند و انتظار می‌رود که به برلین بازگردند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه دستور داد که حملاتی نظامی به حومه جنوبی بیروت انجام شود. وی روز یکشنبه نیز خواستار تشدید حملات شده بود.

وزیر توسعه نروژ در مصاحبه‌ای تلفنی با روزنامه نروژی VG گفت: از ماه مارس تاکنون بیش از سه هزار نفر کشته شده‌اند. آنچه که اکنون در حال رخ دادن است ایجاب می‌کند که همبستگی خود را با لبنان نشان دهیم.

وی افزود: لبنانی‌ها بدانند که نروژ به مبارزه برای آنها و برای اجرای قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهد.

وزیر توسعه آلمان نیز در بیانیه‌ای از «همه طرف‌ها» خواست که تنش‌زدایی کرده و برای برقراری آتش‌بس مذاکره کنند.

روزنامه VG گزارش داد که وزیران توسعه آلمان و نروژ قرار بود با رئیس جمهور لبنان، اعضای جامعه مدنی و آوارگان لبنانی ملاقات کنند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.