به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از گفتگو با ترامپ، دوباره همان سناریوی تکراری تهدید را روی میز گذاشت.
وی در فرار رو به جلو و در تلاش برای منحرف کردن افکارعمومی جهان از تجاوزات و جنایات وحشیانه این رژیم در لبنان مدعی شد که به ترامپ گفته است اگر حزبالله به حملات خود علیه شهرها و شهروندان ما پایان ندهد، رژیم تروریستی اسرائیل به بیروت حمله خواهد کرد.
نخستوزیرِ تحت فشار رژیم اشغالگر، در حالی ادعای ادامه عملیات در جنوب لبنان را مطرح کرده است که ارتش تحت امرش همچنان در باتلاق درگیریهای مرزی گرفتار است.
ظاهراً نتانیاهو برای آرام کردن فضای سیاسیِ ملتهب تلآویو، هیچ راهی جز تکرار بلوفهای نظامی و حواله دادن توپ به زمین لبنان پیدا نکرده است.
این در حالی است که یک رسانه عبری نوشته است که نتانیاهو بعد از عقب نشینی اجباری از تهاجم به ضاحیه بیروت، تحت شدیدی ترین حملات شخصیتهای صهیونیست قرار گرفت.
نیوز اسرائیل در گزارشی در این رابطه نوشته بود که ترامپ به شدت از تهدید ایران به خروج از مذاکرات وحشت زده شد و نتانیاهو را مجبور کرد فورا تهاجم به بیروت را متوف کند.
به نوشته این رسانه عبری زبان، ایران با خروج خود از مذاکرات سبب شد تا ترامپ تسلیم شود و دست و پای نتانیاهو را ببندد، بدین شکل در آخرین لحاظ از وقوع یک درگیری خطرناک در لبنان جلوگیری به عمل آمد.
در همین راستا روزنامه معاریو هم به تعبیری بنیامین نتانیاهو را بعد از این فرایند بیچارهترین فرد معرفی کرد و افزود: اکنون نتانیاهو از هر جهت مورد حمله قرار گرفته و هرج و مرج، قدس، بیت شمیش، لبنان و غزه را در بر گرفته است.
آویگدور لیبرمن در ایکس خود در حملهای مستقیم به نتانیاهو نوشت: «این یک نخستوزیر نیست، بلکه او یک عروسک خیمهشببازی است».
در پاسخ، گادی آیزنکوت، رئیس سابق ستاد ارتش، گفت: «هیچ نخستوزیر اسرائیلی تاکنون چنین تسلیم شدنی را نپذیرفته است.
انتهای پیام/