رسمی: موناکو سرمربی‌اش را اخراج کرد

ورزش سه سه شنبه 12 خرداد 1405 - 00:16
باشگاه موناکو دوشنبه شب به‌صورت رسمی اعلام کرد که همکاری خود با سباستین پوکونیولی، سرمربی بلژیکی تیم، را پس از کمتر از هشت ماه به پایان رسانده است.

به گزارش "ورزش سه"، پوکونیولی ۳۸ ساله در اکتبر ۲۰۲۵ جانشین آدی هوتر شد و با وجود اینکه تا ژوئن ۲۰۲۷ قرارداد داشت، نتوانست انتظارات مدیران باشگاه را برآورده کند. موناکو فصل را در رتبه هفتم لیگ فرانسه به پایان رساند و از کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا که هدف اصلی باشگاه بود، بازماند.

باشگاه موناکو در بیانیه‌ای اعلام کرد:«باشگاه موناکو پایان همکاری خود با سباستین پوکونیولی را در پایان فصل ۲۶-۲۰۲۵ اعلام می‌کند.» پوکونیولی پس از ترک یونیون سن ژیلواز بلژیک هدایت موناکو را برعهده گرفت و در مجموع ۳۸ مسابقه روی نیمکت تیم نشست که حاصل آن ۱۶ پیروزی، ۹ تساوی و ۱۳ شکست بود. موناکو در این مدت ۱۰ بار نیز در لیگ شکست خورد.

2456556

با وجود شروعی دشوار، او در مقطعی موفق شد تیم را احیا کند و با ثبت ۱۰ بازی متوالی بدون شکست، شامل ۸ پیروزی، موناکو را دوباره به جمع مدعیان نزدیک کند. در پایان هفته بیست‌وهشتم، تیمش با ۴۹ امتیاز هم‌امتیاز مارسیِ رده چهارمی بود و تنها یک امتیاز با لیلِ رده سومی فاصله داشت.

اما افت شدید در هفته‌های پایانی فصل همه‌چیز را تغییر داد. موناکو از شش بازی آخر خود تنها پنج امتیاز کسب کرد و همین نتایج ضعیف در نهایت به اخراج سرمربی بلژیکی منجر شد.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.