به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المیادین، فضل الله به این شبکه گفت: این موضوع در حال پیگیری و ارتباط با رئیسجمهور در این زمینه برقرار است.
وی اعلام کرد موضع حزبالله آتشبس جامع به عنوان مقدمه خروج اسرائیل و بازگشت آوارگان است و پیشنهاد دیروز «مارکو روبیو» وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر معادله حومه جنوبی در برابر شمال بدون آتشبس جامع رد شد.
وی در گفتگو با این شبکه تأکید کرد که موضع حزبالله روشن است و آن ضرورت آتشبس جامع به عنوان مقدمهای برای خروج دشمن و بازگشت آوارگان است.
وی افزود دیروز وزیر خارجه آمریکا تلاش کرد معادله جدیدی را مبنی بر حومه جنوبی در برابر شمال بدون تعهد به آتشبس جامع به پیش ببرد که این پیشنهاد رد شد. سپس در به دنبال موضع گیری ایران برای اقدام، تحول تازهای رخ داد.
نماینده مجلس لبنان همچنین تأکید کرد موضع حزبالله با نبیه بری، رئیس پارلمان برای دستیابی به آتشبس جامع متحد است.
وی در پایان گفت ما با دشمنی عهد شکن روبرو هستیم، مهم این است که همه به چیزی دست پیدا کنیم که تأمین کننده منافع لبنان و حفاظت از حاکمیت کشور باشد، اما ما به شرایط پیش از ۲ مارس (۱۱ اسفند ۱۴۰۴) برنخواهیم گشت.
سفارت لبنان در واشنگتن اعلام کرد: رئیسجمهور ترامپ با سفیر لبنان در واشنگتن تماس گرفت و به وی اطلاع داد موافقت نتانیاهو با تدابیر پیشنهادی را کسب کرده است.
این سفارتخانه اعلام کرد که جوزف عون رئیسجمهور لبنان نیز نتایج این مذاکرات را به حزبالله ابلاغ کرد.
سفارت لبنان در آمریکا همچنین اعلام کرد: قرار است که نشست مذاکرات روزهای سه شنبه و چهارشنبه میان لبنان و اسرائیل نیز ادامه پیدا کند.
سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی ساعتی پیش به نقل از یک منبع اعلام کرد: تماس های فشرده میان اسرائیل و آمریکا برای جلوگیری از فروپاشی مذاکرات اسرائیل و لبنان که قرار است، فردا برگزار شود، جریان دارد.
دقایقی پیش نیز ترامپ با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی گفت وگو کرد.
ترامپ در شبکه اجتماعی تروث سوشال نوشت: من تماس بسیار سازندهای با نتانیاهو نخستوزیر اسرائیل داشتم و هیچ نیرویی به بیروت اعزام نخواهد شد؛ و هر نیرویی هم که در مسیر بوده، همین حالا بازگردانده شده است.
رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد: همچنین، از طریق نمایندگان بلندپایه، تماس بسیار خوبی با حزبالله داشتم و آنها پذیرفتند که همه تیراندازیها متوقف شود - اینکه اسرائیل به آنها حمله نکند و آنها هم به اسرائیل حمله نکنند. از سال ۱۹۷۸ که نخستین تجاوز نظامی زمینی اسرائیل به جنوب لبنان پس از جنگ ۱۹۴۸ رخ داد، تا به امروز، اسرائیل به صورت مداوم جنوب لبنان را مورد تجاوز و حمله قرار دادهاست.













