نشست اضطراری شورای امنیت درباره لبنان؛ معاون گوترش خواستار آتش بس دائمی شد

ایرنا سه شنبه 12 خرداد 1405 - 00:59
نیویورک – ایرنا – معاون دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان اینکه «وضعیت لبنان به شدت نگران کننده است»، خواستار برقراری آتش‌بس پایدار و دائمی در شد که همه طرف‌ها به آن پایبند باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «مارتا آما آکیا پوبی»، روز دوشنبه به وقت محلی در نشست اضطراری شورای امنیت درباره لبنان که به درخواست فرانسه برگزار شد، گفت: وضعیت در لبنان به‌شدت نگران‌کننده است و پیشروی نیروهای زمینی اسرائیل به سمت شمال در داخل خاک لبنان و همچنین تشدید حملات حزب‌الله به عمق بیشتری از خاک اسرائیل رسیده است.

پوی افزود: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در ۳۱ می اعلام کرد که به ارتش اسرائیل دستور داده است تا کنترل خود بر مناطقی که پیش‌تر در اختیار حزب‌الله بوده را «تشدید و گسترش» دهد.

معاون دبیرکل سازمان ملل افزود: این اقدام پس از پیشروی نیروهای اسرائیلی در شمال رودخانه لیتانی صورت گرفت.

ارتش اسرائیل تصاویری از برافراشته شدن پرچم اسرائیل منتشر کرد که یادآور اشغال جنوب لبنان توسط اسرائیل از سال ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۰ است.

وی اضافه کرد: اسرائیل همچنین در روزهای اخیر عملیات هوایی خود را تشدید کرده و آنچه را «اهداف حزب‌الله» در سراسر جنوب لبنان، دره بقاع و حومه بیروت توصیف می‌کند، هدف قرار داده است.

ارتش اسرائیل هشدارهای گسترده و «فوری» صادر کرده و از غیرنظامیان خواسته است تمامی مناطق جنوب رودخانه زهرانی، از جمله مناطق نبطیه و صور و همچنین سه اردوگاه پناهندگان فلسطینی مجاور را تخلیه کنند؛ اقدامی که عملاً کل جنوب لبنان را به‌عنوان «منطقه جنگی» تعیین می‌کند.

این کارزار تشدیدشده موجب آوارگی گسترده‌تر جمعیت و تعمیق فضای ترس شده و وحشت را در میان مردم لبنان گسترش داده است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.