آکسیوس: تماس دیشب ترامپ با نتانیاهو، پرتنشترین گفتگوی آنها بود

خبرگزاری مهر سه شنبه 12 خرداد 1405 - 03:17
یک رسانه آمریکایی، تماس شب گذشته رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر رژیم اسرائیل را پرتنش‌ترین گفتگوی آنها در دوره دوم ترامپ دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، پایگاه خبی آکسیوس به نقل از یک مقام آگاه گزارش داد که تماس تلفنی روز دوشنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل یکی از پرتنش‌ترین و دشوارترین گفتگوهای آنها از زمان بازگشت ترامپ به قدرت بوده است.

این مقام جزئیات بیشتری درباره محورهای اختلاف یا محتوای این تماس ارائه نکرد، اما آن را از بدترین تماس‌های ترامپ با نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در دوره جدید ریاست‌جمهوری ترامپ دانست.

این پایگاه خبری به نقل از منابع خود گزارش داد که یادداشتی که آمریکا و ایران درباره آن مذاکره می کنند، خواستار پایان جنگ در لبنان شده است.

ترامپ دوشنبه شب با انتشار پستی در تروث سوشال، اعلام کرد: من تماس تلفنی بسیار سازنده‌ای با نتانیاهو داشتم. نتانیاهو به من اطمینان داد که هیچ نیرویی به بیروت اعزام نخواهد کرد و هر نیرویی که در مسیر بوده، بازگردانده شده است.

رئیس جمهور آمریکا در این خصوص ادعا کرد: من همچنین از طریق نمایندگان عالی رتبه، تماس تلفنی بسیار خوبی با حزب‌الله داشتم و آنها با آتش بس کامل موافقت کردند. اسرائیل به حزب‌الله حمله نخواهد کرد و حزب‌الله نیز به اسرائیل حمله نخواهد کرد.

وی سپس مدعی شد: توافق آتش‌بس در لبنان حاصل شد. مذاکرات با ایران با سرعت بیشتری ادامه دارد! نتانیاهو هیچ نیرویی به بیروت اعزام نخواهد کرد.

این گفتگو در سایه تشدید تنش ها در منطقه و تهدید رژیم صهیونیستی به حمله به ضاحیه جنوبی بیروت انجام شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.