جزئیات اولین ماه فعالیت نهاد مدیریت آبراه خلیج فارس

صدا و سیما سه شنبه 12 خرداد 1405 - 07:31
نهاد مدیریت آبراه خلیج فارس گزارش نخستین ماه فعالیت خود را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حساب رسمی نهاد مدیریت آبراه خلیج فارس در فضای مجازی، جزئیاتی از نخستین ماه فعالیت این نهاد را منتشر کرد.

متن پیام به این شرح است:

با شروع فعالیت نهاد

مدیریت آبراه خلیج فارس از اوایل اردیبهشت‌ماه، بالغ بر ۳۰۰ کشتی غیرایرانی اقدام به ارسال اطلاعات جهت دریافت مجوز عبور ایمن از تنگه هرمز کرده‌اند که عمده آنها از نوع نفتکش بوده‌اند.

کشتی‌های خروجی از و ورودی به خلیج فارس به ترتیب ۷۷ و ۲۳ درصد از درخواست‌ها را تشکیل داده‌اند. مقصد عمده کشتی‌های خروجی کشور‌های آسیایی به‌ویژه چین و هند و مقصد عمده کشتی‌های ورودی امارات متحده عربی بوده است.

مطابق سیاست‌های اعلامی جمهوری اسلامی ایران، پی‌جی‌اس‌ای امکان صدور مجوز برای عبور کشتی‌های کشور‌های متخاصم را نداشته و نیز در شرایط محدودیت ناشی از جنگ، عبور کشتی‌های مرتبط با دولت‌های هم‌سو را در اولویت قرار می‌دهد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.