پاکستان حملات رژیم صهیونیستی به لبنان را قویا محکوم کرد

ایرنا سه شنبه 12 خرداد 1405 - 07:37
اسلام‌آباد - ایرنا - نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل، اسرائیل را مقصر تخریب تلاش‌های صلح در منطقه دانست و حملات رژیم صهیونیستی به لبنان را قویا محکوم کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایرنا، «عاصم افتخار احمد» طی سخنانی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک گفت که تداوم تجاوزگری اسرائیل به لبنان نقض صریح قوانین بین‌المللی است.

وی افزود: صلح تنها از طریق گفت وگو میسر است اما اقدامات اسرائیل سبب تخریب تلاش‌های جاری صلح در منطقه می شود.

عاصم افتخار تاکید کرد: اسرائیل عامدانه غیرنظامیان را در لبنان مورد هدف قرار می دهد و ما ضمن اعلام همبستگی با دولت و مردم لبنان این حملات را با قوی ترین کلمات محکوم می کنیم.

وی اظهار داشت: علیرغم توافق آتش‌بس و مذاکرات مستقیم بین اسرائیل و لبنان، وضعیت امنیتی و انسانی در این کشور همچنان به شدت رو به وخامت است و عملیات نظامی اسرائیل و تهاجم زمینی به خاک بیروت گسترش یافته است.

نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل تاکید کرد: همه این اقدامات بی‌ملاحظه اسرائیل که محکوم هستند و حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان را نقض می‌کنند، نقض آشکار قوانین بین‌المللی محسوب می‌شوند. علاوه بر این، صهیونیست‌ها تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به صلح و ثبات پایدار در لبنان و منطقه را به طور جدی تضعیف می‌کنند.

وی افزود: پاکستان احترام کامل به حاکمیت، استقلال سیاسی، وحدت و تمامیت ارضی لبنان، توقف فوری خصومت‌ها و پایبندی دقیق به ترتیبات آتش‌بس توسط همه طرف‌ها را مطالبه می کند.

به گزارش ایرنا؛ وزیر امور خارجه پاکستان روز گذشته طی گفت وگوی تلفنی با همتای ایرانی خود با ابراز نگرانی جدی از تحولات اخیر در منطقه بر اهمیت تضمین تداوم آتش‌بس به منظور جلوگیری از هرگونه فروپاشی تلاش‌های دیپلماتیک تاکید کرد.

در همین ارتباط روابط عمومی دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان بیانیه‌ای درباره گفت وگوی تلفنی سناتور محمد اسحاق دار با دکتر سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران منتشر کرد.

در بیانیه طرف پاکستانی آمده است: عراقچی، وزیر امور خارجه ایران نگرانی جدی این کشور را در مورد تحولات اخیر در منطقه از جمله نقض آتش بس در لبنان توسط اسرائیل و تصمیم این رژیم برای حمله احتمالی به بخش‌هایی از بیروت ابراز کرد.

عراقچی همچنین از نقش سازنده پاکستان در دیپلماسی منطقه‌ای قدردانی کرد و از این کشور خواست تا به استفاده از مساعی جمیله خود برای کمک به تسهیل کاهش تنش‌ها در وضعیت فعلی و حمایت از تلاش‌ها برای حفظ آتش بس ادامه دهد.

سناتور اسحاق دار، نگرانی جدی پاکستان را نسبت به وضعیت جاری منتقل و بر اهمیت تضمین تداوم آتش بس به منظور جلوگیری از هرگونه فروپاشی تفاهمات موجود تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان روز ‌گذشته با فیلد مارشال سید عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان نیز گفت وگوی تلفنی انجام داد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.