دلیل کینه اسرائیل از گوترش

افکار نیوز سه شنبه 12 خرداد 1405 - 07:48
اسرائیلی‌ها در آستانه دوره پایانی گوترش، در پستی در شبکه ایکس،تنها به‌دلیل انتقادات او از جنایات اسرائیل در غزه، به او تاخته و او را حامی حماس دانستند و می‌گویند حملات 7اکتبر را توجیه کرده است.

به‌تازگی صفحه ایکس «اسرائیل به فارسی» تصویری کارتونی پست کرده که در آن گوترش با اعضای حماس و ایرانی‌ها درحال گرفتن جشن خداحافظی است و نشان «جانبدارتری دبیرکل سازمان ملل در جهان» را گرفته است. گوترش دور دوم و آخر دبیرکلی خودش را در سال جاری میلادی به پایان می‌رساند.

اودرحالی از سوی اسرائیلی‌ها متهم به توجیه حوادث 7 اکتبر است که از همان روزهای اول بعد از 7 اکتبر اقدامات حماس را تروریستی خوانده و خواستار آزادی فوری گروگان‌ها شده بود. ولی درعین حال تاکید کرد که نباید رنج فلسطینی‌ها بهانه‌ای برای این حملات باشد. او تنها چیزی که همواره از اسرائیل می‌خواست انجام حملات نظامی در چارچوب حقوق بین‌الملل بود. از شهرک‌سازی‌های غیرقانونی و سایر اقدامات بی‌ثبات‌ساز آنان انتقاد کرد. شاید هم تنها از اینکه اصرار داشت اسرائیل ارسال کمک‌های بشردوستانه را برای فلسطینی‌ها تسهیل و از بستن گذرگاه رفح؛ خودداری کند مورد غضب و کینه دائمی آنان قرار گرفته است.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.