محدودیت‌های جدید برای حضور خبرنگاران در پنتاگون

خبرگزاری مهر سه شنبه 12 خرداد 1405 - 08:18
وزارت جنگ آمریکا حضور خبرنگاران در ساختمان پنتاگون را محدودتر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نووستی، سخنگوی وزارت جنگ آمریکا اعلام کرد که این وزارت خانه رسما ورود خبرنگاران به دفتر اطلاع رسانی پنتاگون را ممنوع کرده چرا که این ساختمان به عنوان یک منطقه اطلاعاتی محرمانه بسته دسته بندی شده است.

وی اضافه کرد، دفتر اطلاع رسانی پنتاگون به عنوان یک منطقه برای تعامل با اطلاعات محدود دسته بندی شده چرا که از این دفتر برای نوشتن سخنرانی های متعلق به دفتر وزیر جنگ استفاده می شود.

سخنگوی وزارت جنگ آمریکا بیان کرد، با توجه به این که کارمندان به صورت منظم از اطلاعات محرمانه استفاده می کنند حضور افراد غیر مجاز به ویژه خبرنگاران در این اتاق ممنوع است.

در مه گذشته پنتاگون لیست های جدیدی منتشر کرد که بر اساس آن حضور نمایندگان رسانه ها را از ترس لو رفتن اطلاعات محرمانه به ساختمان های وزارت جنگ محدود کرد. خبرنگاران تنها با مجوز از پیش صادر شده می توانند به اتاق های معینی با حضور کارمندان وزارت خانه دسترسی داشته باشند.

بعد از اقدامات پنتاگون برای محدود کردن حضور خبرنگاران ده ها تن از آنها برای اعلام مخالفت با این سیاست ها از تیم های رسانه ای کناره گیری کردند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.