محمد نسیمی روز سهشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر اولویت بهزیستی برای تقویت توانمندیها و ایجاد خودکفایی برای مددجویان و توانخواهان گفت: بیش از ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال برای مددجویان سال گذشته در شهرستانهای گرمسار و آرادان جذب شد و روند حمایت از اشتغال پایدار جامعه هدف ادامه دارد.
وی افزود: بهزیستی آمادگی دارد با همکاری واحدهای صنعتی و تولیدی منطقه، زمینه جذب افراد دارای معلولیت و مددجویان واجد شرایط را فراهم کند و در این مسیر از مشوقهای حمایتی موجود بهره بگیرد.
پیگیری برای راهاندازی اورژانس اجتماعی در ایوانکی
مدیرکل بهزیستی سمنان با اشاره به شرایط جمعیتی، موقعیت جغرافیایی و افزایش نیازهای اجتماعی ایوانکی در شهرستان گرمسار بیان کرد: راهاندازی اورژانس اجتماعی در ایوانکی در اولویت برنامههای بهزیستی قرار گرفت.
وی افزود: بخش قابل توجهی از مصوبات مرتبط به حوزه بهزیستی و مطرح در جریان سفر مسوولان ملی، اجرایی شد و برخی موارد نیز در مرحله تامین اعتبار و انجام فرآیندهای اداری قرار دارد.
وی با بیان اینکه گزارشی جامع درباره ضرورت راهاندازی اورژانس اجتماعی در ایوانکی تهیه و به سازمان بهزیستی کشور ارایه شد، ادامه داد: با توجه به توسعه جمعیتی منطقه، استقرار واحد اورژانس اجتماعی میتواند در کاهش آسیبهای اجتماعی و ارایه خدمات فوری به افراد نیازمند نقش موثری ایفا کند.
توسعه مراکز تخصصی خدمات بهزیستی
نسمی با اشاره به نیازهای موجود در شهرستان گرمسار بیان کرد: ایجاد مرکز تخصصی خدمات اوتیسم یکی از مطالبات خانوادهها است و سرمایهگذاران متقاضی برای راهاندازی این مرکز شناسایی شدهاند.
مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: توسعه مراکز توانبخشی، خدمات تخصصی کودکان دارای اختلال طیف اوتیسم و گسترش خدمات اجتماعی از برنامههایی است که با همکاری دستگاههای اجرایی شهرستان دنبال خواهد شد.
استفاده از ظرفیت انرژی خورشیدی برای اشتغال مددجویان
وی اضافه کرد: یکی از برنامههای جدید بهزیستی استفاده از ظرفیت نیروگاههای خورشیدی کوچکمقیاس برای ایجاد اشتغال پایدار مددجویان است و در این زمینه مذاکرات و برنامهریزیهای لازم در حال انجام است.
مدیرکل بهزیستی سمنان تاکید کرد: ایجاد درآمد پایدار برای خانوادههای تحت پوشش از مهمترین اهداف بهزیستی است و طرحهای نوآورانه در حوزه انرژیهای تجدیدپذیر میتواند به تحقق این هدف کمک کند.














