بخش عمده جابه‌جایی مسافران بوشهر به پارس جنوبی اختصاص دارد

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 12 خرداد 1405 - 08:27
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر از جابه‌جایی یک‌میلیون و ۲ هزار و ۴۰۴ مسافر در دو ماهه نخست سال خبر داد و گفت: بخش عمده این جابجایی‌ها به تردد پرسنل شاغل در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی اختصاص دارد.

فرزاد رستمی سه‌شنبه ۱۲ خرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش مهم ناوگان حمل‌ونقل عمومی در جابجایی مسافران به‌ویژه نیروهای شاغل در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی اظهار کرد: در حال حاضر یک‌هزار و ۴۵۳ دستگاه ناوگان در سطح استان فعال است که شامل ۵۳۸ دستگاه اتوبوس، ۷۳۹ دستگاه مینی‌بوس و ۱۷۶ دستگاه سواری کرایه می‌شود.

وی افزود: این ناوگان با تلاش یک‌هزار و ۶۳۹ راننده حرفه‌ای و آموزش‌دیده، خدمات حمل‌ونقل برون‌شهری را ارائه می‌دهند. ترکیب جابجایی‌ها به‌گونه‌ای است که ۷۰ درصد سفرهای برون‌استانی و ۳۰ درصد درون‌استانی را شامل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر تصریح کرد: هم‌اکنون ۴۰ شرکت و شعبه حمل‌ونقل مسافربری در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

رستمی با تأکید بر ضرورت نظارت دقیق بر ناوگان مسافربری خاطرنشان کرد: کنترل وضعیت فنی ناوگان، رعایت نرخ‌های مصوب، نظارت بر کیفیت خدمات‌دهی در پایانه‌ها، کنترل مدارک و اسناد سفر و رسیدگی به شکایات و گزارش‌های مردمی به‌صورت مستمر در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: هموطنان می‌توانند هرگونه پیشنهاد، انتقاد یا شکایت در خصوص نحوه خدمات‌رسانی ناوگان یا شرکت‌های مسافربری را به‌صورت شبانه‌روزی با سامانه ۱۴۱ مطرح کنند تا کارشناسان مرتبط به آن رسیدگی کرده و نتیجه را به مخاطبان اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.