به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ساختمان جدید بیمارستان انستیتو کانسر ایران، صبح امروز با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.
این مرکز به عنوان قطب علمی پیشگیری، تشخیص و درمان انواع سرطانها در کشور، با زیربنای 60 هزار متر مربع و در 18 طبقه احداث شده و ارزش پروژه ساخت آن حدود 12 همت برآورد میشود.
عبدالرحمن رستمیان، رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) در آیین افتتاح این مرکز درمانی، اظهار کرد: پیش از این خدمات درمانی در ساختمان قدیمی انستیتو کانسر ارائه میشد و تاکنون هزاران بیمار نجات یافته و به آغوش خانواده بازگشتند و اکنون این بیمارستان در ساختمان جدید راهاندازی شده که یک بیمارستان ارتقادهنده سلامت است.
وی با بیان اینکه دخانیات عامل 35 درصد بار سرطانهای کشور است و بیمارستان امام خمینی به سوی بیمارستان بدون دخانیات حرکت میکند، افزود: با افتتاح این ساختمان جدید، فرصت برای بهبود وضعیت بستری بیماران بیش از پیش فراهم میشود و همچنین با کمک خیرین توانستهایم این خدمات را ارتقا دهیم.
وی ادامه داد: سرطان پرهزینهترین بیماری است و باید در کنار بیماران باشیم. در این زمینه خیرین کمک بسیار زیادی کردند.
رستمیان تصریح کرد: بیمارستان جدید انستیتو کانسر ایران با برخورداری از بیش از 610 تخت بستری، 19 اتاق عمل و تجهیزات و فناوریهای پیشرفته تشخیصی و درمانی، نقش مهمی در توسعه خدمات تخصصی و فوقتخصصی سرطان و ارتقای ظرفیت درمان بیماران سرطانی در کشور ایفا خواهد کرد. این پروژه یکی از مهمترین طرحهای حوزه سلامت کشور در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان به شمار میرود و بهرهبرداری از آن گام مؤثری در توسعه زیرساختهای درمانی و ارتقای خدمات تخصصی سرطان خواهد بود.
انتهای پیام/