مدیرعامل اکسون: قیمت نفت در هفته‌های آینده به 160 دلار می‌رسد

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 12 خرداد 1405 - 09:10
مدیرعامل اکسون موبیل گفت: قیمت نفت به دلیل جنگ علیه ایران می‌تواند در هفته‌های آینده به 160 دلار برسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ شرکت اکسون به تازگی هشدار داده است که در هفته‌های آینده و با توجه به روند کاهش سریع ذخایر استراتژیک نفت خام در سراسر جهان به دلیل جنگ علیه ایران قیمت هر بشکه نفت ممکن است تا مرز 160 دلار نیز افزایش یابد.

معاون ارشد این شرکت، نیل چپمن، در این رابطه اظهار داشته است: به سطوح بی‌سابقه‌ای از ذخایر نفتی نزدیک می‌شویم که  سطوحی بسیار پایینی است که تاکنون نظیر آن در دنیا تجربه نشده است؛گمان می‌کنم بیشتر مردم هنوز به درستی درک نکرده‌اند که چه اتفاقی در بازار جهانی نفت رخ داده است. روزانه حدود 11 تا 12 میلیون بشکه نفت خام از بازار خارج می‌شود، در حالی که کل مصرف روزانهٔ جهان تقریباً 100 تا 104 میلیون بشکه است. در شرایط عادی، با چنین اختلاف فاحشی بین عرضه و تقاضا، باید شاهد افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها باشیم؛ قیمت‌هایی که واقعاً از هر سقفی فراتر خواهد رفت.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.