علی رضایی روز سهشنبه در نشست خبری افزود: پایش لحظهای از طریق کنتورهای هوشمند، نظارت بر مصرف ادارات را با دقت کامل ممکن ساخته است.
وی با اشاره به تکلیف دستگاههای اجرایی برای کاهش حداقل ۲۵ درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۳ در ساعات اداری هشدار داد و گفت: در صورت عدم رعایت این الزام، شرکت توزیع نیروی برق ناچار به اعمال محدودیت با کنتورهای هوشمند خواهد بود.
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: سامانه پایش هوشمند، امکان رصد برخط مصرف تمامی دستگاههای اجرایی استان را فراهم کرده و هرگونه انحراف از الگوی تعیین شده، بلافاصله شناسایی و نسبت به قطع برق واحدهای متخلف اقدام میشود.
رضایی تاکید کرد: مصرف برق دستگاههای اجرایی به صورت هوشمند پایش میشود و تداوم این نظارتها با همراهی مسئولانه مدیران، امکان عبور از تابستان امسال با حداقل خاموشی و حداکثر بهرهوری را فراهم میکند.
وی خاطرنشان کرد: از مدیران دستگاههای اجرایی انتظار میرود با مدیریت بهینه سامانههای سرمایشی، خاموش کردن تجهیزات غیرضروری در ساعات غیراداری و رعایت دمای آسایش ۲۵ درجه، زمینه تحقق هدف کاهش ۲۵ درصدی مصرف را فراهم آورند.
بیش از ۸۶۰ هزار مشرکت برق در استان مرکزی وجود دارد.













