۲ برنامه آموزش و پرورش برای برگزاری امتحانات نهایی پایه‌‎های یازدهم و دوازدهم

ایرنا سه شنبه 12 خرداد 1405 - 09:46
تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای اجرای برنامه های آموزشی و برگزاری امتحانات دانش آموزان با توجه به شرایط ناشی از جنگ تحمیلی دشمن، از ۲ طرح این وزارتخانه در رابطه با نحوه برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان پایه های یازدهم و دوازدهم در کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی روز سه شنبه در جلسه مشترک کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با مدیران وزارت آموزش و پرورش ضمن تشریح آخرین وضعیت فعالیت های آموزرشی مدارس، برگزاری امتحانات و همچنین خسارت مدارس و فضاهای آموزشی در جنگ تحمیلی سوم، افزود: ۲ سناریو برای برگزاری امتحانات نهایی پایه های ۱۱ و ۱۲ طراحی شده است که یکی برگزاری آزمون به‌ صورت حضوری از ۱۳ تیرماه است که البته اجرای این برنامه منوط به اخذ مجوزهای لازم و تایید شورای عالی امنیت ملی است.

وی در خصوص سناریو دوم پیش بینی شده در این خصوص نیز اظهار کرد: اگر به هر دلیل امکان برگزاری حضوری و متمرکز امتحانات به دلیل شرایط کشور فراهم نشود، آزمون‌های پایه یازدهم و دوازدهم هم مانند دیگر پایه های تحصیلی به صورت داخلی(در مدارس) و با هماهنگی استان برگزار خواهد شد تا امکان فارغ‌التحصیلی دانش آموزان برای شرکت در کنکور سراسری ، فراهم شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در خصوص آزمون مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان (سمپاد) هم قرار است این امتحانات با حضور ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در ۲۹ خرداد ماه جاری برگزار شود.

تکمیل می شود ...

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.