محمدرضا رمضانی روز دوشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران، دستگاههای دولتی موظف به کاهش مصرف برق در ساعات اداری به میزان ۳۰ درصد و در ساعات غیراداری به میزان ۷۰ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته هستند.
وی ادامه داد: خاموش کردن روشناییهای غیرضروری و مدیریت سامانههای سرمایشی یک ساعت قبل از پایان وقت اداری برای همه سازمانها، نهادها و ادارهها الزامی است.
رمضانی با اشاره به نصب سیستمهای هوشمند پایش مصرف برق گفت: در صورت رعایت نکردن دستورالعمل، برق مجموعه به صورت خودکار برای ۱۰ دقیقه قطع و در صورت تکرار، مدت قطع تا ۳۰ دقیقه افزایش خواهد یافت و این روند ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح، تامین برق پایدار و کاهش مصرف غیرضروری در ساعات اوج بار است و دستگاههای اجرایی باید با رعایت کامل این دستورالعملها همکاری کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی همچنین یادآور شد که سال گذشته همکاری خوبی از سوی برخی ادارات استان مشاهده شد و امیدوار است امسال نیز این همکاری با جدیت بیشتری ادامه یابد.
خراسان شمالی ۴۲۱ هزار مشترک برق دارد که از این تعداد، ۳۴۸ هزار مشترک آن خانگی هستند.












