ادارات پرمصرف در خراسان شمالی زیر ذره‌بین برق

ایرنا سه شنبه 12 خرداد 1405 - 09:53
بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت که اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی پرمصرف در استان به صورت مستمر رصد می‌شوند و در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های مدیریت مصرف برق، اقدام‌های لازم اعمال خواهد شد.

محمدرضا رمضانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران، دستگاه‌های دولتی موظف به کاهش مصرف برق در ساعات اداری به میزان ۳۰ درصد و در ساعات غیراداری به میزان ۷۰ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته هستند.

وی ادامه داد: خاموش کردن روشنایی‌های غیرضروری و مدیریت سامانه‌های سرمایشی یک ساعت قبل از پایان وقت اداری برای همه سازمان‌ها، نهادها و اداره‌ها الزامی است.

رمضانی با اشاره به نصب سیستم‌های هوشمند پایش مصرف برق گفت: در صورت رعایت نکردن دستورالعمل، برق مجموعه به صورت خودکار برای ۱۰ دقیقه قطع و در صورت تکرار، مدت قطع تا ۳۰ دقیقه افزایش خواهد یافت و این روند ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح، تامین برق پایدار و کاهش مصرف غیرضروری در ساعات اوج بار است و دستگاه‌های اجرایی باید با رعایت کامل این دستورالعمل‌ها همکاری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی همچنین یادآور شد که سال گذشته همکاری خوبی از سوی برخی ادارات استان مشاهده شد و امیدوار است امسال نیز این همکاری با جدیت بیشتری ادامه یابد.

خراسان شمالی ۴۲۱ هزار مشترک برق دارد که از این تعداد، ۳۴۸ هزار مشترک آن خانگی هستند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.