علی اصغر خدامراد منگری در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: پروژه افزایش ظرفیت پست ۳۳.۱۳۲ کیلوولت رامشیر به منظور گذر از پیک تابستان سال ۱۴۰۵ با ارزش سرمایهگذاری بالغ بر ۲۰۴۱ میلیارد ریال در قالب پروژههای نگهداری و تعمیرات و بهینهسازی شبکه به پایان رسید.
وی افزود: پروژه مذکور شامل تعویض دو دستگاه ترانس ۱۳۲ کیلوولت با ظرفیت هر کدام ۳۰ مگاولت آمپر و نصب و راهاندازی دو دستگاه ترانسفورماتور با ظرفیت هر کدام ۵۰ مگاولت آمپر (افزایش ظرفیت پست از ۶۰ به ۱۰۰ مگاولت آمپر) بوده است.
معاون بهرهبرداری شرکت برق منطقهای خوزستان بیان کرد: اجرای عملیات ساختمانی، کابلاندازی کنترل و قدرت و نصب رلههای حفاظتی موردنیاز، از دیگر اقداماتی بوده که برای توسعه و بهینهسازی پست رامشیر صورت گرفته است.
به گفته خدامراد منگری، افزایش ظرفیت تامین برق در شهرستان رامشیر و افزایش قابلیت اطمینان شبکه در ناحیه شرق خوزستان، از مهمترین اهداف بهرهبرداری این پروژه بوده است.
وی بیان کرد: افزایش امکان مانور در شبکه توزیع منطقه و افزایش پایداری و تامین برق مشترکین خانگی و صنعتی و اصلاح پروفیل ولتاژ، از دیگر اهداف بهینهسازی پست رامشیر بوده است.
شرکت برق منطقهای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در استانهای خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.
انتهای پیام













