افزایش ظرفیت تامین برق در رامشیر و پایداری شبکه در شرق خوزستان

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 12 خرداد 1405 - 10:07
معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از افزایش ظرفیت تامین برق در شهرستان رامشیر و پایداری شبکه در شرق خوزستان خبر داد.

علی‌ اصغر خدامراد منگری در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: پروژه افزایش ظرفیت پست ۳۳‏.۱۳۲ کیلوولت رامشیر به منظور گذر از پیک تابستان سال ۱۴۰۵ با ارزش سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۰۴۱ میلیارد ریال در قالب پروژه‌های نگهداری و تعمیرات و بهینه‌سازی شبکه به پایان رسید.

وی افزود: پروژه مذکور شامل تعویض دو دستگاه ترانس ۱۳۲ کیلوولت با ظرفیت هر کدام ۳۰ مگاولت آمپر و نصب و راه‌اندازی دو دستگاه ترانسفورماتور با ظرفیت هر کدام ۵۰ مگاولت آمپر (افزایش ظرفیت پست از ۶۰ به ۱۰۰ مگاولت آمپر) بوده است.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد: اجرای عملیات ساختمانی، کابل‌اندازی کنترل و قدرت و نصب رله‌های حفاظتی موردنیاز، از دیگر اقداماتی بوده که برای توسعه و بهینه‌سازی پست رامشیر صورت گرفته است.

به گفته خدامراد منگری، افزایش ظرفیت تامین برق در شهرستان رامشیر و افزایش قابلیت اطمینان شبکه در ناحیه شرق خوزستان، از مهم‌ترین اهداف بهره‌برداری این پروژه بوده است.

وی بیان کرد: افزایش امکان مانور در شبکه توزیع منطقه و افزایش پایداری و تامین برق مشترکین خانگی و صنعتی و اصلاح پروفیل ولتاژ، از دیگر اهداف بهینه‌سازی پست رامشیر بوده است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.