تاثیر مشارکت تهرانی‌ها در پویش ۲۵ درجه

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 12 خرداد 1405 - 10:26
مدیرعامل برق پایتخت گفت: مشارکت تهرانی‌ها در پویش ۲۵ درجه، پنج برابر ظرفیت تولید نیروگاه برق آبی امیرکبیر و معادل تقریبی مصرف برق یک شهر دو میلیون نفری همچون تبریز، صرفه جویی در مصرف برق را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایسنا؛ کامبیز ناظریان- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ- با بیان این که به موازات اقدامات گسترده صنعت برق و در راستای ۱۴ مگاپروژه وزارت نیرو به منظور تامین انرژی مورد نیاز هموطنان، توزیع عادلانه انرژی، وابسته به کاهش بار شبکه در ساعات اوج مصرف و نیازمند عزم ملی و همکاری همدلانه مشترکان است گفت: مدیریت مصرف انرژی به معنای بهینه سازی رفتار و شیوه مصرف است و توجه به این مهم، خللی در آسایش و آرامش مشترکان ایجاد نخواهد کرد. 

وی راه اندازی پویش ۲۵ درجه توسط دولت با همراهی وزارت نیرو را در راستای تحقق این مهم دانست و یادآور شد: این پویش یادآوری می کند اقدام مهمی همچون تنظیم دمای سامانه های سرمایشی بر روی عدد ۲۵ درجه سانتیگراد به عنوان دمای آسایش می تواند تاثیری قابل ملاحظه بر تعدیل بار شبکه و دسترسی عادلانه و برابر تمام هموطنان در کشور به انرژی پایدار برق داشته باشد.

مدیرعامل برق پایتخت در تشریح اثربخشی و اهمیت پویش ۲۵ درجه افزود: برآوردها نشان می دهد اگر شهروندان شهر تهران با مشارکت همدلانه در این پویش، دمای سامانه های سرمایشی منازل و محل کار خود را بر روی عدد ۲۵ درجه سانتیگراد تنظیم کرده و از دور کند کولرهای آبی به ویژه در ساعات اوج بار استفاده کنند ۲۰ درصد از مصرف برق سامانه های سرمایشی پایتخت کاسته شده و این میزان صرفه جویی به تنهایی حدود پنج برابر ظرفیت تولید نیروگاه برق آبی امیرکبیر و معادل مصرف برق یک شهر تقریبا دو میلیون نفری همچون تبریز خواهد بود.  

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید