به گزارش روز سهشنبه ایرنا، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی در گفت و گو با الجزیره، افزود: انتقال ذخایر اورانیوم غنیشده ایران به خارج از کشور «دشوار است اما غیرممکن نیست». این اظهارات در حالی مطرح میشود که بحثها بر سر توافق احتمالی بین تهران و واشنگتن ادامه دارد.
گروسی گفت انتقال این ماده از نظر فنی چالش برانگیز خواهد بود زیرا «این ماده به شکل گاز است، آلودگی زیادی دارد و عملیات آسانی نیست».
وی افزود که گزینههای دیگری مانند «کاهش غلظت» اورانیوم به شکلی با غنای کمتر نیز در حال بررسی است.
اگرچه آژانس بینالمللی انرژی اتمی مستقیما در مذاکرات دخیل نیست، گروسی عنوان کرد که همچنان با هر دو طرف در تماس است و افزود: سهم ما در این امر، امکانپذیر کردن و عملی کردن آن است.
این خبر تکمیل می شود...










