گروسی: توافق هسته‌ای بعدی ایران بسیار متفاوت خواهد بود

ایرنا سه شنبه 12 خرداد 1405 - 10:40
تهران-ایرنا-رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عنوان کرد که توافق اتمی سال ۱۳۹۴ دیگر یک الگوی کارآمد نیست. فناوری و قابلیت‌های هسته‌ای ایران به طور قابل توجهی پیشرفت کرده است و هر توافقی در آینده باید منعکس‌کننده واقعیت‌های امروز، از جمله تاثیر درگیری اخیر باشد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت و گو با الجزیره، افزود: انتقال ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران به خارج از کشور «دشوار است اما غیرممکن نیست». این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که بحث‌ها بر سر توافق احتمالی بین تهران و واشنگتن ادامه دارد.

گروسی گفت انتقال این ماده از نظر فنی چالش برانگیز خواهد بود زیرا «این ماده به شکل گاز است، آلودگی زیادی دارد و عملیات آسانی نیست».

وی افزود که گزینه‌های دیگری مانند «کاهش غلظت» اورانیوم به شکلی با غنای کمتر نیز در حال بررسی است.

اگرچه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مستقیما در مذاکرات دخیل نیست، گروسی عنوان کرد که همچنان با هر دو طرف در تماس است و افزود: سهم ما در این امر، امکان‌پذیر کردن و عملی کردن آن است.

این خبر تکمیل می شود...

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.