پلاژهای فاقد ناجی غریق در رامسر پلمب می شود

خبرگزاری مهر سه شنبه 12 خرداد 1405 - 10:52
رامسر - فرماندار رامسر از اجرای بازرسی‌های ویژه و روزانه از سواحل خبر داد و گفت:هر پلاژی که فاقد ناجی غریق، سکوی نجات یا نیروی انتظامات باشد، بلافاصله پلمب خواهد شد.

مسلم قبادیان در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح سالم‌سازی دریا از خردادماه در استان مازندران، بر تشدید نظارت‌ها بر عملکرد پلاژهای خصوصی، عمومی و دولتی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه تأمین ایمنی شناگران خط قرمز مدیریت شهری است، تصریح کرد: تمامی پلاژها موظف به استقرار ناجیان غریق بر روی سکوهای نجات در داخل آب هستند و نیروهای انتظامات نیز باید در ساحل حضور مستمر داشته باشند. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، ضمن برخورد قانونی، محل مورد نظر پلمب خواهد شد.

فرماندار رامسر نصب نرخ‌نامه خدمات در ورودی پلاژها، ممنوعیت تردد خودرو در محدوده سواحل و تفکیک مسیر موتورسواری از محل تردد گردشگران را از دیگر الزامات اعلام شده برای بهره‌برداران عنوان کرد.

قبادیان همچنین به جمع‌آوری پسماند در شعاع ۵۰۰ متری هر پلاژ اشاره کرد و گفت: حفاظت از محیط زیست سواحل و حفظ پاکیزگی آن‌ها در اولویت است و کمیته نظارت بر سالم‌سازی دریا به‌طور روزانه بر حسن اجرای این موارد نظارت دارد.

وی در پایان هشدار داد: نصب بنرهای هشدار «شنا ممنوع» در نقاط حادثه‌خیز نیز الزامی است و با هرگونه قصور یا کوتاهی در این زمینه بدون اغماض برخورد می‌شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.