جابه‌جایی یک میلیون مسافر از مبدأ فارس

خبرآنلاین سه شنبه 12 خرداد 1405 - 11:04
رئیس اداره حمل‌ونقل مسافر راهداری فارس گفت: یک میلیون مسافر در دو ماهه اول سال ۱۴۰۵ از مبدأ جابه‌جا شدند.

 به گزارش خبرآنلاین، امید جامه‌فر با تشریح عملکرد دو ماهه اول سال ۱۴۰۵ در بخش مسافر استان فارس گفت: در این بازه زمانی، مجموعاً ۱۲۹ هزار و ۴۳۳ سفر از مبدأ استان فارس انجام شده است.

رئیس اداره حمل‌ونقل مسافر راهداری فارس ادامه داد: در بخش جابه‌جایی مسافر نیز یک میلیون و ۸۰ هزار و ۸۳ نفر از مبدأ استان جابه‌جا شده‌اند.

او به نظارت و بازرسی در این حوزه اشاره کرد و گفت: به منظور صیانت از حقوق مسافران در این مدت زمان تخلفات ۱۲ شرکت مسافربری و ۶ راننده این حوزه در سامانه مربوطه با عنوان شحباز جهت طرح در کمیسیون‌های ذیربط ثبت و ارجاع شد؛ همچنین در زمینه جلوگیری از قاچاق سوخت نیز ۳۰ مورد گزارش‌های اخذشده از سامانه ۱۴۱ مورد بررسی قرار گرفته است.

جامه‌فر اضافه کرد: با توجه به ضرورت خدمات مطلوب‌تر به مسافرین در این مدت ۲ شعبه جدید شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر در شهرهای دهرم و لامرد پس از سیر مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم، تأسیس و پنج پروانه فعالیت نیز تمدید شده است.

او با تاکید بر نظارت ناوگان مسافربری افزود: درخصوص رعایت و کنترل نرخ‌های ابلاغی و بررسی دقیق صورت وضعیت دربستی در چارچوب ماده ۴۰ضوابط حمل‌ونقل مسافر تعداد ۲هزار و ۶۴۲ صورت‌وضعیت صادر شده است.

رئیس اداره حمل‌ونقل مسافر اداره‌کل راهداری فارس گفت: به منظور تسریع در نوسازی ناوگان مسافری استان, اخذ مدارک متقاضیان تسهیلات تبصره ۱۸ در سامانه کات با اولویت و بصورت مستمر در حال اجرا است. 

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.