نشست اضطراری کابینه استارمر در پی افشای پیام‌های مرتبط با اپستین

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 12 خرداد 1405 - 11:35
در پی افشای اسناد جدید مرتبط با سفیر سابق انگلیس در آمریکا، کابیه نخست وزیری نشست اضطراری برگزار می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، انتشار مجموعه جدیدی از پیام‌ها و اسناد مرتبط با «پیتر مندلسون» سفیر سابق بریتانیا در واشنگتن و برخی مقام‌های دولت بریتانیا، از جمله اظهارات انتقادی درباره حزب کارگر، بحران تازه‌ای را در دولت «کی‌یر استارمر» ایجاد کرده است؛ بحرانی که به برگزاری نشست اضطراری کابینه منجر شده است.

بر اساس این اسناد، برخی مکاتبات داخلی حاوی انتقادهای تند نسبت به سیاست‌های دولت و بحث‌های حساس درباره مالیات و هزینه‌های رفاهی بوده است؛ موضوعی که اکنون در فضای سیاسی بریتانیا با عنوان «افشاگری‌های شرم‌آور» مطرح می‌شود.

در واکنش به این افشاگری‌ها، مقام‌های دولت تأکید کرده‌اند که انتشار این پیام‌ها نشانه «شفافیت» دولت است، اما هم‌زمان پذیرفته‌اند که بخش‌هایی از این مکاتبات برای مقام‌ها «شرم‌آور» بوده است.

با افزایش فشار سیاسی و رسانه‌ای، دفتر نخست‌وزیری اعلام کرده امروز سه‌شنبه ریاست نشست کابینه را بر عهده خواهد داشت تا درباره پیامدهای این افشاگری‌ها و مدیریت بحران اخیر تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.