۳۰ درصد مصرف برق در خراسان شمالی به سیستم‌های سرمایشی مربوط است

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 12 خرداد 1405 - 11:46
مدیر عامل شرکت برق خراسان شمالی گفت: ۳۰ درصد از مصرف برق در این استان متعلق به سیستم های سرمایشی است.

محمدرضا رمضانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مردم خراسان شمالی، مشترکان خوش مصرف هستند اما اگر این میزان بار مصرفی کاهش یابد، تا مقدار قابل توجهی از مصرف برق صرفه جویی خواهد شد.

وی افزود: میزان بار سرمایشی در فصل تابستان در این استان ۱۰۰ مگاوات است که صرفه جویی در آن می توان تا مقدار قابل توجهی کاهش مصرف را داشت.

رمضانی ادامه داد: علاوه بر آن خاموش کردن لامپ های اضافه ۳۰ واتی می تواند تا حدود  ۱۲ مگاوات برق صرفه جویی کند که معادل مصرف برق صفی آباد است.

وی در ارتباط با ایجاد نیروگاه های خورشیدی نیز بیان کرد: از سال ۹۷ تا ۱۴۰۳، سه مگاوات نیروگاه خورشیدی و در سال گذشته هشت مگاوات برق از طریق این نیروگاه ها تولید شده و تا پایان هفته جاری نیز تا ۲۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی به بهره برداری می رسد.

این مقام‌مسئول تصریح کرد: میزان تولید انرژی خورشیدی در استان تا دو ماه آینده به ۲۷ مگاوات و تا پایان سال به ۷۸ مگاوات خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.