به گزارش روز سهشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق قم، امید رفیعی در این زمینه افزود: دومین مانور سراسری اجرای طرح ملی «مهتاب» با هدف مقابله با برقهای غیرمجاز، کاهش تلفات انرژی، ارتقای دقت اندازهگیری و صیانت از حقوق مشترکان در سطح استان قم برگزار شد.
وی با بیان اینکه در این مانور ۳۸ نفر از نیروهای عملیاتی در قالب ۱۹ اکیپ اجرایی در مناطق مختلف استان حضور داشتند، اضافه کرد: با اجرای این مانور اقدامات گستردهای در حوزه شناسایی تخلفات، ساماندهی انشعابات، اصلاح تجهیزات اندازهگیری و پایش شبکه توزیع برق انجام شد.
وی ادامه داد: در جریان اجرای این مانور، ۵۳ مورد برق غیرمجاز شناسایی و جمعآوری شد؛ همچنین ۳ مورد دستکاری کنتور کشف و رفع گردید که در راستای مقابله با تخلفات حوزه انرژی و توزیع عادلانه برق صورت گرفت.
رفیعی بیان کرد: بر اساس نتایج این طرح، میزان انرژی احصاشده ناشی از تخلفات و مصارف غیرمجاز ۲۷ هزار و ۶۱۵ کیلوواتساعت برآورد شد که شناسایی و تعیین تکلیف آن نقش مهمی در کاهش تلفات و افزایش بهرهوری شبکه توزیع برق دارد.
وی یادآور شد: در راستای ساماندهی شبکه و مقابله با استفادههای غیرمجاز از انرژی، ۲۱۰ متر کابل غیرمجاز جمعآوری شد و تعداد پنج انشعاب قانونی نیز برای متقاضیان واگذار گردید.
وی افزود: در بخش اصلاح و بهروزرسانی تجهیزات اندازهگیری نیز ۴۷ دستگاه کنتور معیوب تعویض و ۷۹ دستگاه کنتور جدید برای مشترکان در سطح استان نصب شد که این اقدام در افزایش دقت اندازهگیری مصرف انرژی و بهبود خدماترسانی به مشترکان موثر خواهد بود.
به گزارش ایرنا، طرح ملی «مهتاب» یکی از برنامههای راهبردی صنعت برق کشور در حوزه مدیریت مصرف، کاهش تلفات و مقابله با برقهای غیرمجاز است که با هدف تامین برق پایدار، حفظ حقوق مشترکان و ارتقای بهرهوری شبکه توزیع برق بهصورت مستمر در سراسر کشور اجرا میشود.












