به گزارش ایرنا، محمد مبیّن روز سهشنبه در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان کرمانشاه که با محور بررسی الزامات صنفی و بهداشتی نانواییها برگزار شد، افزود: انتظار مردم، دسترسی آسان به نان باکیفیت و مناسب است و دستگاههای متولی باید همه تلاش خود را برای افزایش رضایتمندی شهروندان به کار گیرند.
وی با بیان اینکه کرمانشاه نباید در رویدادهای نامطلوب پیشگام باشد، به وضعیت نانواییهای شهر اشاره کرد و ادامه داد: روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ نانوایی برای پیگیری مطالبات خود به فرمانداری مراجعه میکنند؛ از مجموع ۲ هزار و ۲۰۰ نانوایی فعال در استان، یکهزار و ۱۰۰ واحد در شهرستان کرمانشاه فعالیت دارند و همین موضوع ضرورت نظارت دقیقتر بر این حوزه را دوچندان میکند.
مبیّن با اشاره به بازدیدهای میدانی انجامشده از نانواییها، از کمفروشی و رعایت نکردن ساعت کاری در برخی واحدها انتقاد کرد و افزود: با توجه به مطالبات مردمی، برخورد با تخلفات نانواییها به صورت جدی و بدون اغماض در دستور کار قرار دارد.
استفاده از نایلون و کنجد فله در نانواییها ممنوع است
فرماندار کرمانشاه بر ممنوعیت استفاده از نایلون و کنجد فله در نانواییها تاکید کرد و افزود: سلامت و بهداشت مردم خط قرمز است و هیچگونه کوتاهی در این زمینه پذیرفته نیست؛ استفاده از نایلون به دلیل تماس با نان داغ و آثار زیانبار آن برای سلامت مردم ممنوع است؛ همچنین استفاده از کنجد فله به دلیل احتمال وجود ناخالصی و مواد غیرغذایی مجاز نیست.
نانواییها موظف به نصب ساعت کاری و نرخ مصوب هستند
مبیّن در ادامه به مصوبات جلسه کارگروه آرد و نان اشاره کرد و گفت: همه نانواییها، اعم از دولتی و آزادپز، موظف هستند بنر ساعت کاری و قیمت مصوب را در محل قابل دید شهروندان نصب کنند؛ شهروندان باید بدانند هر نانوایی از چه ساعتی تا چه ساعتی پخت نان دارد و حداکثر ظرف ۱۰ روز آینده این بنرها باید در نانواییها نصب شود.
فرماندار کرمانشاه همچنین از پیگیری مطالبات یارانه سال گذشته نانوایان خبر داد و افزود: در کنار برخورد با تخلفات، پیگیری مطالبات قانونی نانوایان نیز در دستور کار قرار دارد و همکاری همه دستگاههای عضو کارگروه آرد و نان شهرستان ضروری است؛ تلاش جدی برای تامین نان باکیفیت، رعایت حقوق مردم و ساماندهی فعالیت نانواییها در اولویت امور فرمانداری شهرستان قرار دارد.













