رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: با توجه به اینکه ایران و بسیاری از کشورهایی که متقاضی عبور کشتی هایشان از تنگه هرمز هستند، عضویت کنوانسیون ۱۹۸۲ حقوق دریاها را نپذیرفتهاند، استناد به آن درباره مدیریت تنگه هرمز بی معناست.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد شاه محمدی رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز، گفت: با توجه به اینکه ایران و بسیاری از کشورهایی که متقاضی عبور کشتی هایشان از تنگه هرمز هستند، عضویت کنوانسیون ۱۹۸۲ حقوق دریاها را نپذیرفتهاند، استناد به آن درباره مدیریت تنگه هرمز بی معناست.
رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز افزود: حتی بر اساس همان کنوانسیونها هم ایران حق قانونی حاکمیت بر تردد تنگه هرمز را دارد.
منبع خبر "
صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.