اجرای دومین دوره پایش سلامت کارکنان سازمان امور دانشجویان

ایرنا سه شنبه 12 خرداد 1405 - 14:10
تهران- ایرنا- رئیس اداره سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: دومین دوره پایش سلامت جسمی کارکنان این سازمان با همکاری مرکز بهداشت دانشگاه تهران در سه مرحله آغاز شده است و مرحله سوم آن تا پایان خردادماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش روز سه‌شنبه گروه علمی ایرنا از سازمان امور دانشجویان، شهلا محمودی با اشاره به اهمیت سلامت نیروی انسانی اظهار داشت: منابع انسانی مهم‌ترین سرمایه هر سازمان به شمار می‌روند و تأمین نیروی انسانی سالم، توانمند و کارآمد نقش تعیین‌کننده‌ای در تحقق مطلوب اهداف سازمانی دارد.

وی افزود: بر همین اساس، پایش سلامت کارکنان به‌عنوان یکی از اقدامات اساسی در حوزه مراقبت و صیانت از سرمایه انسانی، برای دومین سال متوالی در سازمان امور دانشجویان در حال اجراست.

رئیس اداره سلامت سازمان امور دانشجویان ادامه داد: این طرح با همکاری مرکز بهداشت دانشگاه تهران از اوایل اسفندماه ۱۴۰۴ آغاز شد و در مرحله نخست، آزمایش‌های بالینی و چکاپ اولیه کارکنان در محل سازمان انجام گرفت.

محمودی تصریح کرد: به‌دنبال وقوع جنگ تحمیلی اخیر، اجرای مرحله دوم این برنامه تا نیمه اردیبهشت‌ماه به تعویق افتاد، اما پس از حضوری شدن فعالیت ادارات، این مرحله به‌صورت متمرکز در محل سازمان برگزار شد.

وی گفت: در مرحله دوم، خدماتی از جمله بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، کنترل علائم حیاتی، نوار قلب و محاسبه شاخص توده بدنی (BMI) برای کارکنان انجام شد.

رئیس اداره سلامت سازمان امور دانشجویان افزود: مرحله سوم این طرح نیز آغاز شده است و در این مرحله، اقدامات پاراکلینیکی شامل سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی برای همه کارکنان و ماموگرافی برای بانوان در مرکز بهداشت دانشگاه تهران انجام می‌شود و تا پایان خردادماه ادامه خواهد داشت.

محمودی با تأکید بر آثار مثبت اجرای این برنامه اظهار داشت: این طرح علاوه بر افزایش رضایتمندی کارکنان از توجه سازمان به موضوع سلامت، امکان شناسایی به‌موقع عوامل خطر و بیماری‌های احتمالی و نیز انجام مداخلات درمانی مناسب را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: نتایج حاصل از این پایش می‌تواند مبنایی برای سیاست‌گذاری مطلوب‌تر در حوزه سلامت کارکنان و ارائه خدمات متنوع‌تر در آینده باشد.

رئیس اداره سلامت سازمان امور دانشجویان در پایان ابراز امیدواری کرد کارکنان با مشارکت حداکثری در این طرح، از فرصت ایجادشده برای ارتقای سلامت خود بهره‌مند شوند و این رویکرد سلامت‌محور در سازمان بیش از پیش تقویت شود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.