تشدید نظارت‌های تعزیرات در کرمانشاه؛ ۶ واحد صنفی و ۲مرکز غیرمجاز درمانی پلمب شد

ایرنا سه شنبه 12 خرداد 1405 - 14:23
کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از برخورد قاطع با تخلفات اقتصادی و صنفی خبر داد و گفت: در راستای صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان و حفظ سلامت عمومی، ۶ واحد صنفی متخلف و همچنین چندین مرکز غیرمجاز درمانی و زیبایی در کرمانشاه پلمب شدند.

به گزارش ایرنا، علیرضا لطفی روز سه‌شنبه با تاکید بر اینکه صیانت از منافع عمومی خط قرمز این دستگاه است، افزود: این اقدامات در راستای مقابله با اخلال در نظام توزیع کالا و خدمات و همچنین پیشگیری از تهدید سلامت شهروندان انجام شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با اشاره به پرونده‌های تخلفات صنفی گفت: ۶ واحد صنفی که به دلیل گران‌فروشی مورد شکایت قرار گرفته بودند، پس از انجام بازرسی‌های میدانی توسط ضابطان و بازرسان دستگاه‌های ذی‌ربط، برا آنها پرونده حقوقی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه پس از بررسی دقیق مستندات و احراز تخلف در چارچوب قوانین جاری، آرای قانونی صادر و این واحدها در اجرای احکام، پلمب شدند، ادامه داد: تمامی اقدامات تعزیرات حکومتی بر پایه ضوابط قانونی و رعایت حقوق طرفین پرونده انجام می‌شود و با هرگونه گران‌فروشی، کم‌فروشی و احتکار، برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

برخورد با مراکز غیرمجاز پزشکی و زیبایی

لطفی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اولویت سلامت عمومی، از شناسایی و پلمب مراکز غیرمجاز خدمات پزشکی و زیبایی خبر داد و افزود: این عملیات در قالب گشت‌های مشترک شعبه پنجم تعزیرات حکومتی و با همکاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی اجرایی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمانشاه با بیان اینکه فعالیت مراکز درمانی بدون مجوز، تهدیدی مستقیم برای بهداشت و سلامت شهروندان است، گفت: در جریان این بازرسی‌ها، ضمن شناسایی مراکز فاقد مجوز و استفاده از افراد فاقد صلاحیت حرفه‌ای، دستور ضبط تجهیزات و پلمب فوری این اماکن صادر شد.

وی ادامه داد: این واحدها به دلیل به‌کارگیری افراد فاقد صلاحیت حرفه‌ای و فقدان مجوزهای قانونی، سلامت شهروندان را در معرض تهدید قرار داده بودند که بر همین اساس، ضمن ضبط تمامی تجهیزات و ادوات، دستور فوری تعطیلی و پلمب این مرکز صادر و اجرایی شد؛ هرگونه مداخله غیرمجاز در امور پزشکی، مصداق بارز تهدید علیه بهداشت عمومی است و این دستگاه با هرگونه فعالیت خارج از ضوابط که سلامت جامعه را به مخاطره می‌اندازد، بدون مماشات برخورد خواهد کرد.

لطفی با دعوت از شهروندان برای مشارکت در نظارت بر بازار، افزود: از شهروندان درخواست می‌شود پیش از دریافت هرگونه خدمات درمانی و زیبایی، از اعتبار و مجوزهای قانونی مراکز اطمینان حاصل کنند؛ همچنین شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی یا فعالیت مشکوک مراکز درمانی، موضوع را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.