اخراج 2000 دیپلمات زنگ خطر را برای سیاست خارجی آمریکا به صدا در آورد

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 12 خرداد 1405 - 14:48
اخراج 2 هزار دیپلمات زنگ خطر را برای سیاست خارجی آمریکا به صدا در آورده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه آمریکایی NBC News گزارش داد که حدود 2000 آمریکایی طی یک سال گذشته از وزارت خارجه آمریکا خارج شده‌اند؛ اقدامی که نگرانی‌ها درباره تضعیف توان دیپلماتیک واشنگتن را افزایش داده است.

بر اساس این گزارش، این افراد که از نیروهای «سرویس خارجی» وزارت خارجه آمریکا بودند، یا اخراج شده‌اند و یا تحت فشار بازنشستگی اجباری قرار گرفته‌اند. بسیاری از این دیپلمات‌ها دارای دهه‌ها تجربه، مهارت‌های زبانی تخصصی و سابقه مدیریت بحران‌های بین‌المللی بوده‌اند.

کارشناسان هشدار داده‌اند که خروج گسترده این نیروهای باتجربه می‌تواند توان آمریکا در مدیریت پرونده‌های حساس جهانی و تعامل دیپلماتیک با سایر کشورها را به شدت کاهش دهد.

این تحولات در چارچوب سیاست‌های دولت دونالد ترامپ برای کوچک‌سازی ساختار دولت فدرال و اجرای رویکرد «آمریکا اول» انجام شده است؛ سیاستی که طی آن کاهش هزینه‌های دولتی و محدود کردن نهادهای بین‌المللی در دستور کار قرار گرفته است.

همزمان با این روند، بیش از 2000 نفر از کارکنان آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا (USAID) نیز از کار برکنار شده‌اند؛ اقدامی که انتقادهای گسترده‌ای را در محافل سیاسی و دیپلماتیک آمریکا به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.