سادات‌ میدانی: برخی از «تجاوز» دانستن حمله آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران خجالت می‌کشند

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 12 خرداد 1405 - 15:22
سفیر پیشین ایران در رومانی گفت: متاسفانه در محافل تحلیلی و اندیشکده‌ها، برخی از نامیدن حمله آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران به‌عنوان یک «تجاوز» خجالت می‌کشند اما هیچ کس نباید از نامیدن این حمله به‌عنوان یک «تجاوز» خجالت بکشد.

به گزارش ایسنا، کنفرانس برخط «تجاوزات آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران؛ ابعاد حقوقی» به ابتکار مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه (IPIS) عصر روز سه‌شنبه برگزار شد.

این کنفرانس بین‌المللی با تمرکز بر بررسی ابعاد حقوقی تجاوزات ایالات متحده و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود و بستری را برای گفت‌وگوهای تخصصی پیرامون تحولات راهبردی روز فراهم می‌آورد.

«حسین سادات میدانی» سفیر پیشین ایران در رومانی در بخشی از اظهاراتش در این کنفرانس در پاسخ به سوالی درباره حقوق نقض شده در حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی و آمریکا به مدرسه شجره طیبه میناب، با اشاره به سخنان «پیت هگست»، وزیر جنگ آمریکا در اواسط جنگ رمضان گفت: وزیر جنگ آمریکا در اواسط این تجاوز نظامی گفت که «آمریکا به قوانین احمقانه جنگ پایبند نخواهد بود»، پس حتی در زمانی که ما به دنبال واکاوی قوانین بین‌المللی پایمال شده هستیم، باید به یاد داشته باشیم که طرف مقابل به این قوانین هیچ پایبندی ندارد.

او افزود: اکنون در محافل حقوقی شاهد شکل گرفتن اتحادی نسبتا فراگیر بین همه موسسه‌های حقوقی هستیم که همگی حمله نظامی صورت گرفته را غیرقانونی و ناقض منشور سازمان ملل متحده می‌دانند. اما در محافل تحلیلی و اندیشکده‌ها، برخی از نامیدن این حمله به‌عنوان یک «تجاوز» خجالت می‌کشند. هیچ‌کس نباید از بیان این واقعیت که این تجاوزی از منظر حقوق بین‌الملل است، دوری کند. تجاوز نظامی تعریف آشکاری دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و طرفین ثالث نمی‌توانند همزمان با شانه خالی کردن از محکوم کردن اقدامات قدرت‌های جهانی، اعلام بی‌طرفی کنند.

سفیر پیشین ایران در رومانی تأکید کرد: امروز نوبت ایران است، فردا ممکن است همین اتفاق علیه کشور دیگری رخ دهد. رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی گفت که تمدن ایران را نابود خواهد کرد، او همچنین در سخنانی جداگانه به ارسال سلاح به برخی گروه‌های تجزیه طلب اعتراف کرده است. همه این اظهارات، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است که باید با واکنش همگانی روبرو شود.

این خبر تکمیل می‌شود.

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.