پرونده ۹ مرکز متخلف درمانی در قم به مراجع قانونی ارجاع شد

ایرنا سه شنبه 12 خرداد 1405 - 15:30
قم - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: پرونده ۹ مرکز متخلف درمانی و غیرمجاز استان پس از طی مراحل قانونی برای رسیدگی به مراجع قضایی و نظارتی ارجاع شده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی قم، روح‌الله تقوی با اشاره به نتایج بازرسی‌های انجام شده از مراکز درمانی استان در اردیبهشت‌ماه سال جاری، اظهار کرد: کارشناسان اداره نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان در راستای نظارت بر ارائه خدمات سلامت و صیانت از حقوق بیماران، ۱۷۱ مورد بازرسی از مراکز درمانی، پزشکی، پیراپزشکی و مراکز غیرمجاز در سطح استان انجام دادند.

وی افزود: از مجموع بازرسی‌های انجام شده، ۶۹ مورد مربوط به مطب پزشکان و دندانپزشکان، ۵۳ مورد مربوط به موسسه‌های پزشکی و پیراپزشکی و ۴۹ مورد نیز مربوط به مراکز غیرمجاز بوده است.

وی ادامه داد: در پی این بازدیدها و در اجرای ضوابط و مقررات، برای ۱۶ مرکز تذکر کتبی صادر شد و هشت مرکز متخلف نیز پلمب یا تعطیل شدند.

معاون علوم پزشکی قم گفت: پرونده ۲ مرکز متخلف پس از تایید کمیسیون ماده ۱۱ دانشگاه به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع و پرونده هفت مرکز متخلف دیگر نیز برای رسیدگی قضایی به دادسرا ارسال شد.

تقوی همچنین از ارجاع یک پرونده تخلف صنفی و حرفه‌ای شاغلان حوزه پزشکی به سازمان نظام پزشکی خبر داد و افزود: این پرونده برای بررسی و رسیدگی در اختیار مرجع ذی‌صلاح قرار گرفته است.

وی با تاکید بر تداوم نظارت بر مراکز ارائه‌دهنده خدمات سلامت خاطرنشان کرد: نظارت مستمر بر مراکز درمانی و برخورد با مراکز غیرمجاز و متخلف با هدف ارتقای کیفیت خدمات درمانی و حفظ سلامت شهروندان با جدیت ادامه خواهد داشت.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.