محمدرضا کلائی با اشاره به نقش رسانهها در توسعه و امیدآفرینی، اظهار کرد: قدرت واقعی رسانه در اثرگذاری آن بر افکار عمومی و جلب مشارکت مردم در مسیر پیشرفت و آبادانی نمایان میشود.
وی ۹ محور اصلی برنامههای توسعهای سازمان منطقه آزاد قشم را شامل احداث پل خلیج فارس، تکمیل شبکه بزرگراهی جزیره، تأمین آب پایدار و ۲۴ ساعته، ایجاد شهر هوش مصنوعی، اجرای طرح مسکن جوانان، ارتقای سیما و منظر شهری، رونقبخشی به اقتصاد جزیره، توسعه پروژه بانکرینگ و شبکه سوخت و همچنین برندینگ قشم عنوان کرد.
مدیرعامل منطقه آزاد قشم با اشاره به ظرفیتهای حملونقل دریایی جزیره افزود: شناورهای سبک قشم بهزودی به چرخه حملونقل کشور اضافه میشوند و سه بندر صیادی سوزا، رمچاه و سلخ نیز با هدف تأمین و انتقال کالاهای اساسی کشور از بندر خصب عمان، به بنادر تجاری تبدیل خواهند شد.
کلائی همچنین از تحول در مدیریت منابع آب جزیره خبر داد و گفت: با مصوبه هیئت دولت، مدیریت یکپارچه آب به سازمان منطقه آزاد قشم واگذار میشود و بر این اساس، پروژههای آبرسانی در مناطق مختلف جزیره بهصورت متوازن به مرحله بهرهبرداری و پایداری کامل خواهد رسید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین وضعیت پروژههای راهسازی اشاره کرد و افزود: مسیر ۱۸ کیلومتری فرودگاه قشم تا طبل تا پایان ماه جاری تکمیل میشود. همچنین جاده جنوبی دفاری تا رمچاه در ۱۵ تیرماه به بهرهبرداری میرسد و مسیر رمچاه تا نخل گل نیز تا پایان شهریورماه آماده تردد خواهد شد.
مدیرعامل منطقه آزاد قشم ادامه داد: قطعه سوم اتوبان ۱۸ کیلومتری درگهان تا لافت با فعالیت همزمان سه پیمانکار در حال اجراست و هر پیمانکار مسئول اجرای ۶ کیلومتر از این مسیر است که طبق برنامه تا مهرماه به پایان میرسد. همچنین محور سهراه دیرستان تا بعد از رمکان به طول ۱۱ کیلومتر رفت و برگشت و با استاندارد بزرگراهی، تا پایان سال تکمیل خواهد شد.
کلائی از بهرهبرداری جاده سوزا به رمکان تا پایان تابستان نیز خبر داد و تصریح کرد: با تکمیل این پروژهها، شبکه حملونقل زمینی جزیره قشم وارد مرحله جدیدی از توسعه خواهد شد.
وی همچنین اعلام کرد: تا پایان تابستان، تردد خودروهای دارای پلاک قشم به سرزمین اصلی بدون مانع انجام میشود و فرودگاه بینالمللی قشم نیز با ظرفیت پذیرش و انجام روزانه پنج پرواز، آماده ازسرگیری کامل فعالیتهای خود است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم در روز سهشنبه ۱۲ خرداد، با تأکید بر اینکه توسعه زیرساختها، فناوریهای نوین و سرمایهگذاریهای اقتصادی بهصورت همزمان در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: قشم با اتکا به ظرفیتهای کمنظیر جغرافیایی، اقتصادی و انسانی خود، به یکی از مهمترین کانونهای پیشرفت، تعاملات بینالمللی، اشتغال و سرمایهگذاری کشور تبدیل خواهد شد.
انتهای پیام













