امید جامهفر امروز سهشنبه ۱۲ خرداد در نشست اداره حملونقل مسافر ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای استان فارس در تشریح عملکرد این سازمان در دو ماه نخست سال جاری، اعلام کرد: در این بازه زمانی، مجموعاً ۱۲۹ هزار و ۴۳۳ سفر از مبدأ استان فارس به مقاصد مختلف انجام شده است که در نتیجه آن، یک میلیون و ۸۰ هزار و ۸۳ مسافر از این استان جابهجا شدهاند.
وی با اشاره به اقدامات نظارتی در این حوزه تصریح کرد: در راستای صیانت از حقوق مسافران و کنترل کیفیت خدمات، تخلفات ۱۲ شرکت مسافربری و ۶ راننده شناسایی و در سامانه «شحباز» ثبت شد تا جهت رسیدگی به کمیسیونهای ذیربط ارجاع شوند.
رئیس اداره حملونقل مسافر ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای استان فارس همچنین افزود: در زمینه مقابله با قاچاق سوخت نیز، ۳۰ مورد گزارش دریافتی از سامانه ۱۴۱ مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته است.
توسعه شبکه حملونقل در شهرستانهای دهرم و لامرد
جامهفر در خصوص ارتقای خدماترسانی به شهروندان اظهار کرد: با هدف ارائه خدمات مطلوبتر و تسهیل دسترسی مسافران، دو شعبه جدید از شرکتهای حملونقل مسافر در شهرهای «دهرم» و «لامرد» پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم تأسیس شدند. همچنین ۵ پروانه فعالیت در این حوزه نیز تمدید گردیده است.
کنترل نرخها و برخورد با تخلفات «دربستی»
وی با تأکید بر نظارت سختگیرانه بر ناوگان مسافربری در زمینه قیمتها، افزود: در راستای رعایت و کنترل نرخهای ابلاغی و بررسی دقیق صورتوضعیتهای «دربستی» در چارچوب ماده ۴۰ ضوابط حملونقل مسافر، تعداد ۲ هزار و ۶۴۲ صورتوضعیت برای موارد تخلف صادر شده است.
جامه فر در پایان به موضوع نوسازی ناوگان مسافربری استان اشاره کرد و گفت: برای تسریع در روند نوسازی ناوگان، اخذ مدارک متقاضیان بهرهمندی از تسهیلات «تبصره ۱۸» در سامانه «کات» با اولویت قرار گرفته و این فرآیند بهصورت مستمر در حال اجرا است تا کیفیت و ایمنی سفر مسافران ارتقا یابد.
انتهای پیام













