عبور پیک مصرف برق از مرز 61 هزار مگاوات

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 12 خرداد 1405 - 16:21
پیک مصرف برق در روزهای اخیر از مرز 60 هزار مگاواتی و روز گذشته از مرز 61 هزار مگاوماتی عبور کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بررسی آمار مصرف برق طی روزهای اخیر نشان می‌دهد که با فراگیر شدن گرمای هوا در نقاط مختلف کشور، پیک مصرف برق از مرز 60 هزار مگاواتی عبور کرده است.

بررسی آمار مدیریت شبکه برق حاکی از این است که در سال جاری برای اولین بار در روز نهم خردادماه، پیک روزانه مصرف برق از مرز 60 هزار مگاواتی عبور کرد؛ در ادامه شاهد شیب صعودی پیک مصرف برق در روزهای بعد بودیم؛ به‌طوری که در روز دهم خردادماه، پیک مصرف دوباره از مرز 60 هزار مگاواتی گذشت و در روز یازدهم خردادماه، این رقم با عبور از مرز 61 هزار مگاواتی به 61 هزار و 620مگاوات رسید.

اگرچه ثبت پیک مصرف 61 هزار و 620 مگاواتی نسبت به روز مشابه سال گذشته، با کاهش 7 درصدی مواجه است؛ اما بازهم رسیدن به پیک بالای 61 هزار مگاوات در میانه خردادماه، حاکی از رشد زودهنگام پیک مصرف روزانه برق و روند صعودی پیک مصرف برق در فصل گرم امسال دارد.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.