مرتس: اسرائیل باید به توافق آتش‌بس با لبنان پایبند باشد

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 12 خرداد 1405 - 17:50
صدراعظم آلمان ضمن ابراز نگرانی از تشدید درگیری‌ها در لبنان، از رژیم صهیونیستی خواست به توافق آتش‌بس در لبنان پایبند باشد.

به گزارش ایسنا، «فردریش مرتس» صدراعظم آلمان عصر سه‌شنبه در سخنانی گفت: آلمان تشدید اخیر خصومت‌ها بین اسرائیل و حزب‌الله در لبنان را با نگرانی فراوان دنبال می‌کند.

طبق گزارش رسانه خبری «دی‌پی‌ای» آلمان، صدراعظم آلمان بدون توجه به وحشی‌گری‌های اسرائیل و نقض قوانین آتش بس و تمامیت ارضی لبنان، در ادعایی از حزب‌الله خواست که «فورا حمله به مردم اسرائیل را متوقف کند و سلاح‌های خود را زمین بگذارد» و در عین حال از رژیم صهیونیستی خواست که به آتش‌بس توافق‌شده در ماه آوریل پایبند باشد.

مرتس با اشاره به مذاکرات بین مقامات اسرائیلی و لبنانی که اوایل امسال آغاز شد، گفت: ما اسرائیل و لبنان را تشویق می‌کنیم که در مسیر مذاکرات مستقیمی که انتخاب کرده‌اند، ادامه دهند.

این اولین مذاکرات بین طرفینی است که رسما در دهه‌های گذشته در جنگ بوده‌اند و قرار است دور چهارم مذاکرات مستقیم بین رژیم صهیونیستی و لبنان روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در ایالات متحده برگزار شود.

در همین حال، ارتش اشغالگر پیشتر در روز سه‌شنبه در ادامه حملات خود به لبنان و نقض آتش‌بس، شهر «نبطیه» را هدف قرار داد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.