روبیو: امیدواریم با ایران به توافق برسیم

خبرگزاری مهر سه شنبه 12 خرداد 1405 - 18:34
وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی اعلام کرد: امیدواریم با ایران به توافق برسیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا امروز سه شنبه در سخنانی با تکرار مواضع متناقض مقامات کشورش در قبال ایران ادعا کرد: ایران در حال ساخت زرادخانه موشکی برای محافظت از برنامه هسته‌ای خود بود!

وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی که نشان از ترس کاخ سفید از توان دفاعی تهران دارد، مدعی شد: ما قابلیت‌های تولید پهپاد از سوی ایران را هدف قرار دادیم و سیستم دفاع موشکی متعارف ایران به طور قابل توجهی تضعیف شده است! ایران موافقت کرد که در مورد جنبه‌هایی از برنامه هسته‌ای خود که یک سال پیش از بحث در مورد آنها خودداری کرده بود، مذاکره کند. ما امیدواریم با ایران به توافقی برسیم که منجر به بازگشایی تنگه‌ها شود. اگر ایران اصرار بر بستن تنگه‌ها به روی همه داشته باشد، ما آنها را به روی ایران خواهیم بست و این کاری است که ما از طریق یک محاصره انجام داده‌ایم! ایران نمی‌تواند در حالی که کشتی‌های خودش بدون هیچ محدودیتی از تنگه هرمز عبور می‌کنند، هزینه‌ای اعمال کرده و تهدید به انفجار کشتی‌ها کند!

ادامه دارد ....

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.