ترس آشکار روبیو از قدرت پهپادی ایران | اگر ایران اصرار بر بستن تنگه‌ها به روی همه داشته باشد...

همشهری آنلاین سه شنبه 12 خرداد 1405 - 18:50
مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا امروز سه شنبه در سخنانی با تکرار مواضع متناقض مقامات کشورش در قبال ایران ادعا کرد: ایران در حال ساخت زرادخانه موشکی برای محافظت از برنامه هسته‌ای خود بود!

به گزارش همشهری‌آنلاین، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی که نشان از ترس کاخ سفید از توان دفاعی تهران دارد، مدعی شد: ما قابلیت‌های تولید پهپاد از سوی ایران را هدف قرار دادیم و سیستم دفاع موشکی متعارف ایران به طور قابل توجهی تضعیف شده است! البته ایران هنوز تعداد زیادی پهپاد در اختیار دارد. ایران موافقت کرد که در مورد جنبه‌هایی از برنامه هسته‌ای خود که یک سال پیش از بحث در مورد آنها خودداری کرده بود، مذاکره کند. ما امیدواریم با ایران به توافقی برسیم که منجر به بازگشایی تنگه‌ها شود. اگر ایران اصرار بر بستن تنگه‌ها به روی همه داشته باشد، ما آنها را به روی ایران خواهیم بست و این کاری است که ما از طریق یک محاصره انجام داده‌ایم! ایران نمی‌تواند در حالی که کشتی‌های خودش بدون هیچ محدودیتی از تنگه هرمز عبور می‌کنند، هزینه‌ای اعمال کرده و تهدید به انفجار کشتی‌ها کند! در حال حاضر فقط ناوگانی از قایق‌های تندرو و مجهز به مسلسل در اختیار ایران است!

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتقادهای گسترده از دولت ترامپ در قبال مسکو گفت: معافیتی که فروش نفت روسیه را مجاز می‌داند، موقتی است و تصمیم برای تمدید آن به وزارت خزانه‌داری بستگی دارد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.