تشنگی جمعی در کوبا، جنایت جدید آمریکایی‌ها

همشهری آنلاین سه شنبه 12 خرداد 1405 - 19:38
سه میلیون شهروند کوبایی به دلیل کمبود سوخت که آب آشامیدنی را پمپاژ کند، روزانه از آن محروم هستند و این حاصل سیاست غیرانسانی محاصره دریایی کوبا توسط آمریکا است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، مقامات کوبایی اعلام کردند که 3میلیون شهروند کشورشان روزانه با کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند؛ نتیجه 3ماه محاصره غیرقانونی ترامپ علیه این کشور جزیره‌ای، وضعیتی که نشان می‌دهد به‌وقتش آمریکایی‌ها می‌توانند حتی بدتر و در مقیاسی خیلی بزرگ‌تر از اسرائیلی‌ها در حیاط خلوت خودشان دست به جنایت جمعی بزنند.

محاصره کوبا موجب شده که این کشور با کمبود سوخت شدید روبه‌رو شود. سیستم آبرسانی کوبا تنها با 37درصد سوخت مورد نیاز فعالیت می‌کند. برای همین عملکرد بخش‌های حیاتی از جمله سیستم‌های آبرسانی تحت‌تاثیر قرار گرفتند. رئیس موسسه ملی منابع آب کوبا می‌گوید کمبود سوخت، عملیات پمپاژ آب، تعمیر شبکه‌ها و پاکسازی تاسیسات را مختل کرده است و از طرفی واردات مواد شیمیایی مورد نیاز برای تصفیه آب نیز متوقف شده است.

کوبا اساسا هیچ فعالیت هسته‌ای ندارد که بخواهد برای آمریکایی‌ها تهدید به‌حساب آید اما به‌دلیل مواضع ضداستعماری مانع اصلی برای تسلط کامل آمریکا درحیاط خلوتش است و برای همین با اتهاماتی نظیر کمک به قاچاقچیان مواد مخدر و حمایت از تروریسم تحت فشار و محاصره بی‌سابقه قرار دارد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.