ضرب‌الاجل یک هفته‌ای استاندار مازندران برای رفع معضل پساب شهرک صنعتی جویبار

ایرنا سه شنبه 12 خرداد 1405 - 20:03
ساری- ایرنا- استاندار مازندران با تشکیل کارگروه ویژه علمی-پژوهشی، دستور داد ظرف یک هفته راهکارهای نهایی برای رفع معضل پساب شهرک صنعتی جویبار تدوین شود.

به گزارش ایرنا، مهدی یونسی رستمی روز سه‌شنبه در بازدید از شهرک صنعتی جویبار و شرکت «شیمی پلاست»، با تأکید بر لزوم رفع سریع مشکلات مردمی و صنعتی این منطقه، دستور تشکیل یک کارگروه ویژه علمی-پژوهشی را صادر کرد.

وی با اشاره به مراجعات متعدد مردم و فعالان صنعتی در خصوص مشکل پساب و کمبود آب، گفت: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد پساب شهرک صنعتی به زمین‌های کشاورزی و روستاهای اطراف نفوذ کرده است.

استاندار مازندران به مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط دستور داد تا ظرف مدت یک هفته، راهکارهای علمی و فنی لازم برای رفع این موانع را نهایی کنند تا این مشکل چندین‌ساله برای همیشه مرتفع شود.

محمد مدانلو فرماندار شهرستان جویبار نیز گفت: مسئله فاضلاب شهرک صنعتی یکی از دغدغه‌های جدی سال‌های اخیر بوده که متأسفانه رها شده بود.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت تصفیه‌خانه ۷۵۰ مترمکعب است که برای پاسخگویی به نیاز واحدها، باید به ۱۳۰۰ مترمکعب افزایش یابد.

فرماندار جویبار در ادامه گفت: اقدامات اولیه شامل لایروبی کانال‌های خروجی نهرها و نصب کنتورهای دقیق برای کنترل ورودی و خروجی فاضلاب انجام شده است، اما برای حل قطعی این معضل، نیاز به همت استانی و راهکارهای فنی بود که با دستور استاندار در نشست اخیر مورد بررسی قرار گرفت تا از ورود پساب به زمین‌های کشاورزی جلوگیری شود.

ضرب‌الاجل یک هفته‌ای استاندار مازندران برای رفع معضل پساب شهرک صنعتی جویبار

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.